Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Czuba
Hej Allesammen :)

Har længe gået og overvejet en ny fladskærm og har kigget lidt på LG's LH7000 model.

Så ville høre om nogen herinde kender noget til denne skærm eller om i kan anbefale nogen andre?? :)
Af Czuba
Tjekker lige den liste en gang....:)

Men mht LG's nye LCD modeller, er der så noget værd at vide omkring dem?

Kan de anbefales, eller skal man vende blikket mod noget andet?
Brugeravatar
Af truehorses
Jeg ville vende blikket imod noget andet.

Skal det være LG så kig ind på LG50ps8000 (50")
eller LG42PQ6000

Panasonic V10
Af dieseldk
Czuba skrev:Hej Allesammen :)

Har længe gået og overvejet en ny fladskærm og har kigget lidt på LG's LH7000 model.

Så ville høre om nogen herinde kender noget til denne skærm eller om i kan anbefale nogen andre?? :)
Har selv 42LH7000 og er glad for den.
Den kan også klare mpeg4 på dvb-c, selv om de skriver det noget mærkeligt i data om den.
Har en god guide til os der ikke er eksperter hvor man ud fra nogle billeder og mønster indstiller billede indstillinger.
Af Czuba
Hvordan med billedkvaliteten...?

Ser en del fjernsyn, samt film og så bliver der også gamet en del PS3. Hvordan håndterer den det?
Af lass3774
Jeg har selv gået lidt rundt og kigget på LG's LH4000 model, så har været ude i elgiganten i dag for at se på den.
Den havde klart et af de bedste billeder, hvilket undrer mig siden det ikke har fået særlig gode anmeldelser.

Jeg har desværre ikke set på LH7000 modellen, men du kan jo finde en butik nær dig, og gå ud og se på den.
Af Czuba
Har også været i El-Giganten og kigge på LH4000, som jeg også synes havde et rigtig flot billede.
Men har ikke set nogen af 7000 modellerne ude i butikkerne, og så tænkte jeg at nogen herinde måske havde noget info man kunne bruge?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
lass3774 skrev:Jeg har selv gået lidt rundt og kigget på LG's LH4000 model, så har været ude i elgiganten i dag for at se på den.
Den havde klart et af de bedste billeder, hvilket undrer mig siden det ikke har fået særlig gode anmeldelser.
Det er desværre ret symptomatisk, at udstillede TV performer anderledes i en sådan kontekst, end de gør isoleret set. Dette afhænger af flere faktorer, hvor TV'ets indstillinger fra fabrikkens side er én, lysforholdene i butikken er en anden, og materialet, der afspilles på TV'ene, er en helt tredie. Det er derfor også ret farligt, at vurdere kvaliteten af et TV i en butik, hvor man ikke har styr på parametrene, da førstehåndsindtrykket har det med at brænde sig fast i bevistheden, og er svært at ryste af sig igen.
Af lass3774
Det ved jeg skam godt, så jeg fik derfor bl.a. en ekspedient til at vise mig hvordan LH4000'en håndterede analog tv-signal, og det klarede den super godt. Han lød virkelig som om, han vidste noget om det han arbejdede med, modsat de fleste andre ekspedienter.

Han viste mig også et dyrere Philips tv til at sammenligne med, som han havde indstillet efter bedste indstillinger, og det var langt fra et lige så godt billede som LH4000
Af dieseldk
Jeg kører digital tv fra yousee med den indbyggede tuner og det ser rigtigt fint ud. Det analoge signal klare den også rigtigt fint men der er selvfølgeligt forskel på det og det digitale.
Har set nogle film fra min HDX1000 (popcorn hour) og det går rigtigt godt med 1080p24 og det hele, har prøvet med afspilling fra usb af noget 720p i .mkv og det går rigtigt fint.
Har lige kort haft min xbox360 tændt med lidt call of duty uden af kunne se noget med skygger og slør efter sigtekorn som vist skulle kunne være et problem på nogle skærme.
Hvis jeg skal sammenligne med LH4000 som jeg så på i en butik er jeg ikke blevet skuffet over jeg har givet lidt ekstra for LH7000, men det er selvfølgeligt svært når man ikke har den ved siden af hinanden.
Her er en lille test af den
http://www.trustedreviews.com/tvs/revie ... -LCD-TV/p1
Samme sted har givet LH4000 7 for billede.
Af Czuba
Hvor bestilte du din skærm fra?
Af lennon
lass3774 skrev:Det ved jeg skam godt, så jeg fik derfor bl.a. en ekspedient til at vise mig hvordan LH4000'en håndterede analog tv-signal, og det klarede den super godt. Han lød virkelig som om, han vidste noget om det han arbejdede med, modsat de fleste andre ekspedienter.

Han viste mig også et dyrere Philips tv til at sammenligne med, som han havde indstillet efter bedste indstillinger, og det var langt fra et lige så godt billede som LH4000
Yakken har fuldstændig ret.En af de største fælder i fladskærmsjunglen er at gå ud i en butik og sammenligne skærme. Ingen normal bruger har en Kina-mands chance for at evaluere billedkvaliteten på flere skærme lige efter hinanden. Det er meget bedre at finde nogle troværdige test,foretaget af uafhængige fagfolk, som feks herinde.
Af dieseldk
lennon skrev:
lass3774 skrev:Det ved jeg skam godt, så jeg fik derfor bl.a. en ekspedient til at vise mig hvordan LH4000'en håndterede analog tv-signal, og det klarede den super godt. Han lød virkelig som om, han vidste noget om det han arbejdede med, modsat de fleste andre ekspedienter.

Yakken har fuldstændig ret.En af de største fælder i fladskærmsjunglen er at gå ud i en butik og sammenligne skærme. Ingen normal bruger har en Kina-mands chance for at evaluere billedkvaliteten på flere skærme lige efter hinanden. Det er meget bedre at finde nogle troværdige test,foretaget af uafhængige fagfolk, som feks herinde.
Ja det er svært at bedømme skærme i en butik hvor der er mange at kigge på, men det er heller ikke let at vælge et tv som man ikke synes har det bedste billede fordi man har læst at det er godt på internettet. Tror let man kan komme til at sidde bagefter og kigge på sit tv og tænke var det nu det rigtige eller skulle jeg have taget det hvor jeg synes billedet var bedre.