Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

I forbindelse med køb af vores første fladskærm, har jeg haft stor hjælp af tidligere poster i dette forum og nu håber jeg så, at nogen kan hjælpe med nedenstående...

Jeg købte d. 2/7 ovennævnte LCD skærm og fik den stillet op og tilsluttet iht. brugsvejledningen. De indledende øvelser omkring opsætning af sprog og programsøgning forløb også uden problemer, men da jeg havde set TV i ca. 20 min. slukkede slærmen af sig selv, hvorefter standby lampen blinkede 2 gange hvert andet sekund.
En intensiv søgning på nettet viste følgende: " Two blinks - B+ over current protection (OCP), unit goes to the standby mode then displays the 2 blink fault. Could be a short in the power supply of any of the circuits"

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at returnere apparatet og forventer at få et nyt eller pengene retur, men nu er jeg ikke helt tryg ved den her model længere....

1) Er der nogen, der har hørt om det her før og som ved om det er et udbredt problem hos Sony...?

2) Vil der være meget vundet, ved at skifte til en 2009 model og så evt. gå ned i 37" for at holde budgettet på de 6.500,-...?

Vi har egen parabol fra Viasat og bruger udelukkende TV'et til alm. fjernsynskiggeri og så ser ungerne en DVD i ny og næ.

Go' dag i varmen....!
Af rasmus_olsen
2) Vil der være meget vundet, ved at skifte til en 2009 model og så evt. gå ned i 37" for at holde budgettet på de 6.500,-...?
Jeg ved ikke om der vil være meget vundet. Men du kan få KDL-40V5500 til 6000 kr. Det er 2009 modellen af KDL-40W4000.