Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Skal have skiftet min lille 23" ud med noget lidt større. :D
Jeg skal primært bruge TVet med mediacenter /WII /DVD og måske lidt gaming på pc.
tv skal være min 46" og Full Hd.

Plasma bliver jo anbefalet meget her på forum, men som jeg forstår det er der ikke nogle plasma som er fri for burn in, og hos alle de tv forhandlere jeg har været hos, siger de at jeg ikke skal vælge plasma hvis jeg skal køre mediacenter, alligevel finder jeg
Pioneer KRP-500A/M http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738
som anbefalet til HTPC?

Hvis det ikke er en god ide med plasma har jeg kikket på de nye "LED" fra Samsung
UE46B7070 og UE46B8050 eller måske den nye B8500 Serie med local dimming, den skulle komme i September http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1239965287
jeg ved dog ikke om den kommer til at koste meget over de 17.000 og om det er værd at vente på
O_O

Altså kan jeg vælge Plasma med HTPC?
hvis det ikke skal være plasma erUE46B7070 så et godt valg eller skal jeg vente på den nye eller måske en helt anden skærm?[/url]
Af BrianH
Faren for burn in kommer når du bruger fjernsynet så computerskærm med samme skærmbillede (eller dele af skærmbillede) gennem længere tid. Det kunne være en menubjælke, logo, processlinie i Windows, m.m.
Af xcardman
B8500 Serie med local dimming havde jeg ventet på, hvis du skal bruge dit tv som en slags pc monitor. til film og egen optagelser er der ingen problemer.
har selv 500M, men bruger en popcorn A100 til mine filer. Meget nemmere og bruge. Men man kan ikke optage. har en sattuner til det med usb overførelse af filer.
glem alt om det burn in, det hedder retention og går væk hurtigt. Har ikke set noget endnu på mit.
brugte tidligere en panasonic 42px80 og en htpc i et helt år. uden problemer.

en 500A er langt bedre end et UE46B7070 med edge led.
Af jca
så skal ikke være bange for retention? der er heller ikke problemer når man spiller på en plasma?

er der nogle af plasma der har indbygget dlna?
Af xcardman
jca skrev:så skal ikke være bange for retention? der er heller ikke problemer når man spiller på en plasma?

er der nogle af plasma der har indbygget dlna?
en panasonic v10 og en samsung ps50b855 med dens media 2.0. læs test her på siden.
en pio 500A kan også streame video.
ingen problemer med at spille på plasma.
De bedste skærme som er modstandsdygtige mod retention er Panasonic og pioneer.
Af jca
Det blev en UE46B7070 havde ellers overvejet PS50B855 men pga alle de problemer med støj turde jeg ikke. men 46" skal nok også blive godt :p
Samsung UE46B7070

OBS OBS Dato 17 November 2021..OBS OBS

Vedr: Streaming af TV fra Smart App´s Samsung Menuén
( Se eller hente Streamings App´s fra Sammsung´s Smart TV App )
Kan TVet installere og streame TV2PLAY ?

Jeg er ved at købe et brugt Samsung TV på ca. 50"
Så fandt jeg et UE46B7070
Men inden jeg kører 100 km for at hente det, vil jeg sikre mig for om
det kan Installere og streame streame TV2PLAY
TVet er jo over 10 år gammelt, så tænker ikke det kan streame TV2PLAY.
Her er en masse som kan svare mig på det.
Da der ingen grund er til at køre 200 km Tur/Retur og Forurene vores i forvejen hårdt belastede planet.

På forhånd tak

Samsung888
Morten