Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hapseleg
Ja så kommer der endnu et af de her spørgsmål:
Hvad skal man dog vælge
jeg har surfet lidt rundt og jeg har fundet 3 som lyder gode (ja jeg skal skam ud at kigge på dem men det skader vel ikke at spørge? :))

Samsung LE40A856S1M
Panasonic TX L37G10E
Sony KDL-40W5500

Hvis i har andre inputs ville jeg meget gerne høre dem ;) har også nogen krav:
37-40"
1080p
omkring de 7000 +/-

Jeg kommer nok mest til at bruge mit tv til at spille på (xbox 360 og wii) men også nogen film (dog kun dvd indtil videre)

Og så lige et spørgsmål ang samsung serie 7 og 8, er den eneste store forskel den fysiske dybde forskel eller er der mere? (det er der jo nok)

Mange tak på forhånd
-Hapse ;)
Af hapseleg
ja har siddet og kigget lidt men de fleste er jo over 40" ;) men vil os gerne høre andre meninger om hvad man skal købe, jeg hælder mest over til w5500 lige nu men jeg skal lige ud og se på dem i butikkerne
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Stort set alle modellerne på listen fås også i både større og mindre udgaver. Du skal bare udskifte de to første tal når du søger efter dem.

Eksempel: Sony 40W5500 er en 40", Sont 46W5500 er en 46".

Et kig i virkeligheden er en god idé. Har du udelukket Panasonic fra starten af? I min mening får man rigtig meget Tv for pengene her.
Af hapseleg
jeg tror bar jeg er lidt sky overfor plasma selvom jeg har set flotte plasma tv... og tak for svarne forresten ;)

edit: hov har lige opdaget det er lcd udgaven jeg kigger på på hifipriser ;) hvad er den mindste g10 plasma udgave? (for plama udgaven er vel bedre end lcd udgaven eller hvordan er det?)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den mindste G10 plasma er på 42".
Af hapseleg
jah det er sku lidt trist da jeg regner med 37-40" eftersom jeg sidder ca. 3-4 meter fra mit tv så det bliver vel for stort eller?
Af Kief
hapseleg skrev:jah det er sku lidt trist da jeg regner med 37-40" eftersom jeg sidder ca. 3-4 meter fra mit tv så det bliver vel for stort eller?
3-4 meter passer en 42" fint..
Af Illgor
40" eller 42" er ikke en synlig forskel. Du skal kun fravælge 42 hvis det er fordi du absolut ikke har plads til den (fysisk).
3-4 meter...ja, der er 42" i hvert fald ikke for stort.
Jeg plejer at sige afstand*10+10 = tommer :D
Af hapseleg
[quote="Illgor"]
Jeg plejer at sige afstand*10+10 = tommer :D[/quote]

hah så du siger jeg kan ha et 50" ? ;) den må du længere ud på landet med ;)

Men ja kan godt se at 2" fra eller til nok er ligemeget ;) hehe jamen så ved jeg da hvad jeg skal kigge efter
Tak for svarne
Af Kief
hapseleg skrev:
Illgor skrev: Jeg plejer at sige afstand*10+10 = tommer :D
hah så du siger jeg kan ha et 50" ? ;) den må du længere ud på landet med ;)

Men ja kan godt se at 2" fra eller til nok er ligemeget ;) hehe jamen så ved jeg da hvad jeg skal kigge efter
Tak for svarne
Jeg har lige haft en 46" hjemme og jeg sidder vel 3 meter væk fra skærmen og med et digitalt signal var der ingen problemer med kvaliteten på billedet... Jeg valgte dog at sende det tilbage og bytte det til 40" da jeg synes tv'et dominerede stuen for meget.. altså det var ikke selve billedet men "kassen" :)

Skal siges at det var en Samsung LED, så det var en af de fladere tv.
Af keler
Jeg sidder 2,8 meter fra mit 50" plasma.

Det er sku fint. Til film og gaming kan det sagtens være større. Til alm. digitalt tv er det også fint. Stort i starten, men man vænner sig til det. 37" på 3 meter er hvert fald alt for småt IMO.
Af hapseleg
nå jamen så vil jeg tag mine ord i mig igen ;)