Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hozoi
Jeg er ikke så vild med Sonys design, hvilket også betyder meget for mig valg. Det virker noget amerikansk, kluntet og plastikagtigt. Jeg søger derfor et godt alternativ, som kan være med både prismæssigt og funktionsmæssigt. Nogen, der har et godt forslag?

Det skal lige siges, at jeg ikke ønsker plasma - og det er indiskutabelt ;)
Af BrianH
Hvordan skal man komme med alternativer til Sony, hvis det er designet du går efter, men ikke fortæller hvilket design du kan lide?
Af xcardman
det eneste alternativ er en samsung led. som også har et bedre billede.
der skal så heller ikke så meget til. en w5500 er skudt ved siden af også deres nye z model. edge led og led med local dimming er fremtiden når vi snakker lcd.
men du skriver jo ikke budget.
Af Hozoi
Designmæssigt synes jeg, at f.eks. LG, til dels Philips og især Samsung laver flotte designs.

Jeg har set Sony 40W5500 - ja, jeg fik vist ikke nævnt, at jeg går efter 40-42" - til omkring 8.000 kr., så det er i det prisleje.

Sjovt endelig at høre negativ omtale af W5500. Synes ellers, at alle herinde roser modellen til skyerne.
Af xcardman
det kommer jo an på sine krav til billedekvalitet om man roser en w5500 eller ej. i forhold til andre alternativer
Af Hozoi
Som alternativer har jeg selv kig på Samsung B535 og B6050. De to modeller ligger så godt på hver deres side af prisen for W5500. Alternativt kunne det være lillebroderen V5500. Eneste væsentlige forskel på W og V er, så vidt jeg kan se, de 100 Hz, hvilket efter sigende ikke altid fungerer lige godt.

Et andet alternativ kunne være LG 40LH4000, den den har ikke så mange fancy funktioner som f.eks. Sony. Philips 8404-serien kunne måske også være en mulighed, selvom jeg ikke umiddelbart går efter deres Ambilight.
Af Hozoi
Er Samsungs LED-modeller i øvrigt de ekstra penge værd? Eller er det ved at vente til 2. generation?

Hvor meget skal man lægge i den dårlige kritik af Samsungs 100 Hz system som almidelig forbruger?