Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kaufuss
Hej
Jeg har fået mig et tv med dvb-t tuner i, og vil gerne kunne tage både de danske og svenske gratis kanaler. Som det er lige nu, kan jeg kun fange de danske. Skal man bruge ekstra udstyr for også at fange de svenske? Håber der er nogen blandt Flatpanels meget vidende brugere der kan hjælpe.

Hilsen
Kaufuss
Af ASA
Jeg har samme problem så ser lige med i denne tråd :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvor bor du henne? Det kræver jo at du rent faktisk har udsyn til de svenske master.
Af ASA
Jeg bor i København på Islands brygge helt præcist. Det er jo ret tæt på sverige…
Af honki8
ASA skrev:Jeg bor i København på Islands brygge helt præcist. Det er jo ret tæt på sverige…
Det kan være, at antennefiltre spærrer for de pågældende frekvenser. Jeg kan se de svenske kanaler, og jeg bor ikke ret langt fra Islands Brygge
Af steffenj
Kan også være antennen der peger den forkerte vej. :o)
Af Per Ole
Jeg bor på Stevns, 11 km syd for Køge, og modtager de svenske kanaler med lidt kraftigere signalstyrke end de danske.
Men man skal selvfølgelig udover antennen til de danske kanaler, have en retningsbestemt antenne rettet mod Sverige, med et samlefilter som ikke har indbyggede filtre der kun forstærker bestemte kanaler (som tilfældet er til de analoge kanaler).