Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sliskie
Hej.

Jeg havde ellers bestilt mig et Samsung 40" B750 fra Tyskland til 8.500 inkl. fragt, men de måtte annullere ordren, da de ikke kunne levere.
Nu har jeg så kigget på Philips Essence PES0001H, men kan se at man i Tyskland kan få den for 2.500 mindre (inkl. fragt), så er der dog ikke DVB-C tuner i.
Derfor vil jeg høre om det vil kunne betale sig, at købe det i Tyskland og så købe mig en ekstern boks ved siden af, evt. med en harddisk?

Hilsen
Sebastian
Af JLA_DK
Rent økonomisk kan de jo betale sig hvis du kan få sådan en boks for under 2500 kr... Men hvis du i længden bliver træt af at have en ekstra boks er det jo dig der skal vurdere om det kan betale sig.
Billedkvalitetet er der ingen forskel på om du har en ekstern boks eller DVB-C tuner i tv'et (bare du forbinder den med HDMI selvfølgelig).
Med en boks får du så lidt flere muligheder som f.eks. harddisk, filmleje osv...
Men det korte af det lange er, at der ikke er andre end dig der kan svare på om det kan betale sig for dig...
Af ducati
Jeg har det ikke godt med bestillinger fra tyskland.

Mest pga. garanti. (Fjernsynet skal sendes tilbage til tyskland hvis der opstår problemer)
Dyr fragt. (tur/retur/afventning)

Desuden burde du overveje at købe i sverige når den svenske øre er så lav.

Bemærk at Samsungs prestige service i DK også dækker selvom du har købt den i sverige.
Af sliskie
Ja, har også tjekket det i Sverige. Og overvejet det, men det tv'et er billigere i Danmark end Sverige :) Ved godt der er en risiko med at købe det i Tyskland. Men hvis man køber det der, så må man jo løbe den risiko? :)
Af Tom-H
sliskie skrev:Ja, har også tjekket det i Sverige. Og overvejet det, men det tv'et er billigere i Danmark end Sverige :) Ved godt der er en risiko med at købe det i Tyskland. Men hvis man køber det der, så må man jo løbe den risiko? :)
Hvorfor vil du hellere handle i Tyskland fremfor Sverige ?

Eller mente du at tv'et var billigere i Tyskkand end i Sverige ? ;)
Af sliskie
Lavere pris i Tyskland :)
Af Kief
sliskie skrev:Lavere pris i Tyskland :)
Jeg har selv kigget på tv fra Tyskland og ofte kan man finde de dyrere fjernsyn et par tusind kroner billigere.
Hvis man er bange for reklamation kan man tilkøbe en forsikring for cirka 1000 kroner og så er man godt sikret - og har måske endda stadig sparet penge..

omvendt er det lidt lettere med returret i DK, så man skal vide hvad man køber :)