Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af marcjj
Mojn

Jeg har besluttet mig for at mine SP penge skal gå til et nyt LCD tv; men da jeg ikke får så meget har jeg kigget på dette tv: Samsung LE40B530 hos Fleggaard for 4999,- http://www.fleggaardshop.dk/pi/Samsung_ ... 4007_.aspx

Jeg har ikke kunnet finde nogen brugbare test af dette tv; men for mig ser det mht. specs ud til at være udmærket til mig; men hvad siger i til det?

Jeg er også stødt på Sony KDL 37V4500 som pt. sælges i Føtex for 4999,-, og det får ifølge tests jeg har fundet via google udmærkede anmeldelser; men så er det jo jeg synes, at fuld HD OG 40 istedet for 37 tommer til samme pris ved Samsungen virker mere interessant!

Ville blive glad for enhver hjælp :)
Af marcjj
Kan se at jeg kan få et Panasonic TX-P42X10E for ca. 5650,- så hvilket skal man vælge:

- Samsung LE40B530 for 4999,-

- Sony KDL 37V4500 for 4999,-
eller som sagt
- Panasonic TX-P42X10E for ca. 5650,- ???

:s
Af JLA_DK
Det nemme svar er at Panasonic er det bedste af de nævnte 3 TV rent billedkvalitets mæssigt... Er der nogen specielle ting det skal bruges til?
f.eks. Computer, bluray, spillekonsol osv.
Brugeravatar
Af truehorses
Panaen skal hedde X10Y for at have DK godkendt Mpeg4
Af marcjj
Jeg har ikke umiddelbart planer om hverken at slutte computer eller PS2-3´ere til og ejer heller ikke nogen Blu-Ray afspiller, så jeg kigger faktisk kun tv via noget kabeldeutschland.de (i tyskland) digital tv gennem noget Thomson DVB et eller andet box via scart-stik og ellers bare normale dvd´er.
På den anden side vil man jo alligevel gerne være bare en smule fremtidssikret, eks. mht. 1980x1024; men når jeg så læser test af netop panasonic´en, ser det jo egentlig ikke ud til, at det overhovedet er nødvendigt for at få et super billede?!

Jeg kan se på hifipriser.dk at jeg også sagtens kan få det Panasonic til den pris i DK; men mht. mpeg4 tror jeg heller ikke det er videre vigtigt for mig... man får vel alligevel en box med ved digitaltv eller har jeg misforstået noget her O-O

Ellers nogen forslag til et "fornuftig" alternativ for omkring 4500-5500(+)... noget LG eller Toshiba evt.?

Og tak for svarene so far ;)
Af lennon
marcjj skrev:Jeg har ikke umiddelbart planer om hverken at slutte computer eller PS2-3´ere til og ejer heller ikke nogen Blu-Ray afspiller, så jeg kigger faktisk kun tv via noget kabeldeutschland.de (i tyskland) digital tv gennem noget Thomson DVB et eller andet box via scart-stik og ellers bare normale dvd´er.
På den anden side vil man jo alligevel gerne være bare en smule fremtidssikret, eks. mht. 1980x1024; men når jeg så læser test af netop panasonic´en, ser det jo egentlig ikke ud til, at det overhovedet er nødvendigt for at få et super billede?!

Jeg kan se på hifipriser.dk at jeg også sagtens kan få det Panasonic til den pris i DK; men mht. mpeg4 tror jeg heller ikke det er videre vigtigt for mig... man får vel alligevel en box med ved digitaltv eller har jeg misforstået noget her O-O

Ellers nogen forslag til et "fornuftig" alternativ for omkring 4500-5500(+)... noget LG eller Toshiba evt.?

Og tak for svarene so far ;)
Til dit behov,og med nævnte prisloft - er der faktisk overhovedet ingen alternativer til Panasonic. Dens billedkvalitet er ganske enkelt i en helt anden liga, end LCD´er i nævnte prisleje
Af marcjj
Jow tak, er også ved at snævre det ind bl. a. ved at kigge lidt i forum her (hvem havde tænkt at man kunne finde hjælp her, hehe)...
Jeg fandt i en tidligere tråd frem til review af LG PQ6000
http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0 ... 3-2,00.htm
som jeg faktisk kan afhente for små 5000 kr. lige om hjørnet af hvor jeg bor http://www.promarkt.de/item/2080/2078/0 ... 107cm.html , så her kommer nærrigpinden igen frem i mig ;;)
Det ER sku alligevel en del at spare påp tv´et som jo også får super anmeldelser og samtidig har tilsvarende specs.
Jeg tror sku jeg tager et smut forbi imorgen og kigger på det :)
Af marcjj
Så valgte jeg sipelthen at købe LG´s PQ6000 i 42 tommer for 4900,- kr.
Jeg kan slet ikke forstå, hvordan jeg har kunnet leve uden indtil nu, er fuldtud tilfreds med billede og lyd :)

Tak for hjælpen allesammen.