Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Garm
Har pris-fisket lidt hos forhandlerne på det seneste idet jeg regner med at investere i et af de nye LED TV fra samsung. I den forbindelse kontaktede jeg en større dansk fysisk kæde, for at høre om de kunne matche priserne fra hifipriser.dk. Dertil fik jeg følgende svar, der vist er lidt hen i vejret:

"Jeg må starte med at sige. at de priser og leverandører, som du ser under Hi.fipriser, sandsyndligvis ikke er godtkendte Samsung forhandlere, hvilket betyder dor dig, at du kan komme ud for at det er paralelimport med dertil ulemper, bla ingen dansk tekst, måske har den ikke M-peg4 i da det bruger man ikke i andre lande og i Sverige bruger man et andet system af M-peg 4 end her, samtidig giver vi 24 mdrs. garanti , istedet for reklamationsret og i udlandet er der fra 6-12 mdrs. reklamationsret."

Måske har jeg misforstået noget, men hifipriser lister danske forhandlere, og dermed forventer jeg da også at det er den danske/nordiske udgave af TV'et de sælger. Kan det passe man kan komme ud for at få et parallelimporteret TV der ikke har dansk tekst, og en anden type Mpeg4?

Uanset hvad er det da helt væk at påstå det muligvis slet ikke har mpeg4 fordi det ikke bruges i andre lande, og giver Samsung i øvrigt ikke selv mindst et par års garanti på TV'et? :)

Lugter ihvertfald af skræmmekampagne i mine ører :D
Af Fing
Ved ikke med hifi-priser, da jeg mest bruger pricerunner, men går udfra at det er det samme. F.eks. skriver Getmore direkte at deres manualer er tyske/engelske og deres modelbetegnelser viser ligeledes at det ikke er danske modeller.
Og ja, der kan sagtens være forskel på hvilke tunere der er i, hvilket format de kører osv. Men der er gode alternativer på nettet med danske modeller og stadigt billigt. F.eks. Cinemagic.dk og lcd.dk som jeg købte fra.
Garm skrev:Har pris-fisket lidt hos forhandlerne på det seneste idet jeg regner med at investere i et af de nye LED TV fra samsung. I den forbindelse kontaktede jeg en større dansk fysisk kæde, for at høre om de kunne matche priserne fra hifipriser.dk. Dertil fik jeg følgende svar, der vist er lidt hen i vejret:

"Jeg må starte med at sige. at de priser og leverandører, som du ser under Hi.fipriser, sandsyndligvis ikke er godtkendte Samsung forhandlere, hvilket betyder dor dig, at du kan komme ud for at det er paralelimport med dertil ulemper, bla ingen dansk tekst, måske har den ikke M-peg4 i da det bruger man ikke i andre lande og i Sverige bruger man et andet system af M-peg 4 end her, samtidig giver vi 24 mdrs. garanti , istedet for reklamationsret og i udlandet er der fra 6-12 mdrs. reklamationsret."

Måske har jeg misforstået noget, men hifipriser lister danske forhandlere, og dermed forventer jeg da også at det er den danske/nordiske udgave af TV'et de sælger. Kan det passe man kan komme ud for at få et parallelimporteret TV der ikke har dansk tekst, og en anden type Mpeg4?

Uanset hvad er det da helt væk at påstå det muligvis slet ikke har mpeg4 fordi det ikke bruges i andre lande, og giver Samsung i øvrigt ikke selv mindst et par års garanti på TV'et? :)

Lugter ihvertfald af skræmmekampagne i mine ører :D
Du kan sagtens "risikere" at få fat i et parallelimporteret tv, selvom du handler med en dansk forhandler.
Mht. undertekster har jeg hørt det samme (men ikke bekræftet). Men hos Samsung slutter deres modeller med XXE hvis den er Nordisk. Slutter den med W/XXE betyder det, at den også har MPEG4.
Mht. til garanti/reklamations er de ude på glatis. Køber du en vare fra et EU land er der altid min. 2 års reklamationsret. Men det er ikke producenten der skal give det, men forhandleren. Men tror faktisk Samsung giver 2 års garanti på deres produkter når det er en nordisk model (Ved ikke om Samsung i Tyskland gør)