Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fing
Vil høre om det har noget at sige om jeg vælger et 1.3 hdmi kabel. Det kan sende op til 1080P står der. Jeg har ikke et full-hd. tv, men et normalt HD-TV, Panasonic X10. Jeg skal bruge det fra en PS3 til skærm. De andre billigere kabler kan sende op til 720P. Vil det have nogen betydning når jeg skal afspille blu-ray og spille spil, eller er det ligemeget, da mit TV ikke er full-HD?
Af Illgor
Køb du dig bare en HDMI 1.3 kabel. Koster jo ikke en bondegård (under 100kr).
Kan ikke tro andet en hvis du sender 1080P over et kabel der kun kan klare 720P så mister du kvalitet. Selvom dit TV kun viser 720P så vil en Blueray jo stadig være 1080P.
Af BlaZZo
Jeg har lagt mærke til når jeg skal vælge opløsning, så står der ikke 1080p men 1080i, hvad er forskellen på det ? Men der står 720p..
Af Illgor
Kan ikke lige huske hvor Rasmus har smidt noget ind omkring det, men P = progressive hvor alle linjer på billedet bliver opdateret på samme tid, men I = interlaced (er det ikke sådan det hedder?) hvor kun hver anden linje bliver opdateret på skærmen.
Det er noget man har haft i mange år.