Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels.

jeg er på udkig efter en fladskærm til mit værelse, jeg sidder ca. 2 meter fra mit fjernsyn, så jeg blev enig med mig selv om at det skulle være 32"..

jeg har altid været vild med sony skærme, så derfor har jeg kigget lidt på 32V5500 og 32W5500..
forskellige så vidt jeg kan se er 100hz og lidt højere kontrast. W5500 koster ca. 800kr mere (ifølge hifipriser.dk).

er det værd at give 800kr. for 100hz her ?
Anbefaling af andre skærme i samme prisgruppe er velkomne! :)

næste spørgsmål er:
jeg har ventet på at de fleste nye skærme ville komme med netværk, og det er vist på den tid hvor det er et must. jeg tænkte derfor om man kan streame sine film fra en netværks server så som Lacie network storage? uden at skulle tænde sin pc !!

isåfald det kan lade sig gøre at streame over DLNA, hvilken Harddisk vil i anbefale:
1. WD My Book World Edition
2. Lacie network storage
begge med DLNA...

på forhånd mange tak :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lige netop på Sonys modeller kan det godt retfærdiggøres at tage en model med 100 Hz. Af andre bud kunne du se på Philips 7603H, som fås til ca. 4500 kr. i 32".

Jeg kan ikke udtale mig specifikt om de to modeller af NAS du nævner, men sørg for at få en der er i stand til at gå i dvale og slukke for såvel HD som blæser.
Af notag
yakken skrev:Lige netop på Sonys modeller kan det godt retfærdiggøres at tage en model med 100 Hz. Af andre bud kunne du se på Philips 7603H, som fås til ca. 4500 kr. i 32".

Jeg kan ikke udtale mig specifikt om de to modeller af NAS du nævner, men sørg for at få en der er i stand til at gå i dvale og slukke for såvel HD som blæser.
jeg vil helt sikkert også kigge på den omtalte model af fjernsyn..

Tak for tippet om NAS'en, med dvale osv..

tråden er stadig åben for folk der eventuelt har et Sony eller philips som er omtalt i tråden.
ELLER kan bidrage med information om hvorvidt man kan streame fra en NAS til et fjernsyn med DLNA.

:)