Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af moep
Vil lige starte med at sige hej! Da jeg er helt ny her på forum'et!

jeg har lige købt mig en ps3 plus et HDMI kabel dertil! (B Købte den primært som blu-ray afspiller, da jeg i forevejen har en samsung full HD tv (LE40F86BD) og gerne vil havde lidt mere glæde af den! Jeg har så tilsluttet min ps3 til den og til det bruger jeg så HDMI kablet.. Problemmet er så (har så først fundet ud af det efter jeg har købt ps3'en og tv'et) at mit full HD tv ikke kan modtage full HD signal (1080p) gennem HDMI porten!! :( Kan det være rigtig eller er det mig der er galt på den?

Men har så jeg fundet ud af at tv'et kan modtage full HD signal (1080p) igennem component ingangen.. Så kan jeg selfølgelig bare bruge det! Men men, så har jeg så læst mig til at nogle ophavsbeskyttet blu-ray film KUN kan afspilles vis de visses over HDMI!! Er det noget vås jeg har læst mig? ;;)

Håber i kan svare mig på mine spørgsmål!
Af Nick_S
F86 kan sagtens modtage 1080p signal. Du må gøre noget forkert :)
Af KuntaKinte
Jeg har ingen erfaring med PS3, men kan det tænkes, at du skal "aktivere" HDMI udgangen?
Af moep
Nick_S:

Håber du har ret! men som jeg kan læse det i manualen, så kan den kun klare 576p på HDMI ingangende.. Har du selv en F86?

KuntaKinte:

ps3 finder selv ud af om det er HDMI udgangen den skal bruge og så skal man bare vælge vilken opløsning man vil køre med.. Men den vil ikk køre med andet end de 576p!
Af Nick_S
moep skrev:Nick_S:

Håber du har ret! men som jeg kan læse det i manualen, så kan den kun klare 576p på HDMI ingangende.. Har du selv en F86?
Nej har den ikke selv, men har solgt en del F86 så kender den så udmærket. Og har haft bluray kørende på den uden problemer - også fra en PS3.
Dog har jeg intet kendskab til ps3 så ved ikke hvad du kan have gjort galt.
Af moep
Nick_P:

Så kender du måske til hvordan F86 skal indstilles? For er ikke sikker på jeg gør det rigtigt..
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Jeg tror stadig problemet er PS3. Hvis du vil have at den skal konfigurere sig selv til at passe med tv'et, kan du tænde PS3 ved at hold on/off-knappen nede i ca. 5 sekunder. Så burde den selv finde den optimale opløsning som tv'et understøtter.

PS - tjek lige at du kører med den seneste firmware på PS3.
Af KuntaKinte
Har fundet dette i vejledningen på nettet. Måske det kunne have noget med det at gøre?

Når en pc med en opløsning på 1920 x 1080@60Hz tilsluttes til HDMI IN 2 porten, bør du indstille tilstanden “ HDMI2” til “PC” i “Rediger navn” i tilstanden “Input”.

Jeg ved det ikke er en PC du tilslutter, men der bliver nævnt en Full HD opløsning her

Men ellers finder jeg det samme: at den kun understøtter 1080p via komponent.
Men kan ikke læse mig frem til om det kun er gældende for en specifik HDMI port. Har du prøvet andre indgange?
Af moep
Filip_kbh:
Du havde hel ret! Der er heldigvis en fejl i brugsanvisning, tv'et understøtter op til 1080p igennem HDMI ingangen! O_O

Men fandt squ problemet til at PS3'en kun ville visse 576p! Det er af en eller anden grund mit HDMI kabel som ikke virker! Måske det er for billig en kvalitet.. Men har en kamerat som også har en PS3 og den køre uden problemer. Så tog min PS3 plus HDMI kabel med ud til ham og så prøvede vi lidt frem og tilbage, men det eneste som ikke virkede var mit HDMI kabel! Troede ikke man skulle tænke over noget når man køber et HDMI kabel! Men blev da klogere! :p

I skal ha mange tak for jeres hjælp!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Med kabler på mindre end 2 m længde, så skulle det heller ikke være nødvendigt at spekulere over. Tests har vist, at stort set alle kabler i denne længde skulle kunne levere perfekt 1080p kvalitet.