Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SEOMaster
Hey!

Jeg er totalt på bar bund hvad angår TV. Jeg har læst forskellige artikler og startguides, og er nået frem til at jeg stadig er forvirret.

Jeg skal have et nyt TV til stuen, og min krav er disse:

40-50" tommer
Skal bruges til lidt PS3 og ellers alm. TV og BluRay film
Skal koste mellem 6.000-8.000 klejner

Nogle I kan anbefale? Hvad er HOT og godt til mine krav i denne prisklasse?
Af Kief
freak_2009 skrev:Hey!

Jeg er totalt på bar bund hvad angår TV. Jeg har læst forskellige artikler og startguides, og er nået frem til at jeg stadig er forvirret.

Jeg skal have et nyt TV til stuen, og min krav er disse:

40-50" tommer
Skal bruges til lidt PS3 og ellers alm. TV og BluRay film
Skal koste mellem 6.000-8.000 klejner

Nogle I kan anbefale? Hvad er HOT og godt til mine krav i denne prisklasse?
Lyder som et 42x10 fra Panasonic du er ude i, det er plasma... Hvis designet ikke er i din smag, så måske en af de bedre LG plasma..
Af SEOMaster
Kief skrev:Lyder som et 42x10 fra Panasonic du er ude i, det er plasma... Hvis designet ikke er i din smag, så måske en af de bedre LG plasma..
Sjovt du nævner lige præcis de to skærme, for det er nemlig lige præcis LG og Panasonic jeg har set på :)

Hvad med et evt.: TX-P42X10Y Panasonic til 5.999 kr.? Det er godt nok ikke FullHD, men prisen er jo genial. Hvis det er lidt "low", er der så en anden model jeg bør overveje, eller fra LG?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
X10Y er et udmærket valg. Du finder den også på vores award-liste, som et "best buy". Du bør ikke gå så højt op i om det er fuld HD eller ej. Især ikke i disse størrelser.
Af SEOMaster
yakken skrev:X10Y er et udmærket valg. Du finder den også på vores award-liste, som et "best buy". Du bør ikke gå så højt op i om det er fuld HD eller ej. Især ikke i disse størrelser.
Nej har godt nok også hørt at FuldHD ikke er noget ved (endnu) og den den størrelse, så jeg tror sgu jeg napper sådan en fætter. Jeg fandt det nemlig også på jeres award liste.

Så du mener ikke at jeg finder bedre valg i LG?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu skriver du ikke hvilken LG model du har kig på, så det er lidt svært at svare på. Den nærmeste konkurrent må være 42PQ6000, som dog mangler DVB-C tuneren med MPEG4 kompatibilitet, hvilket er lidt synd. Den er dog kønnere, men traditionelt set har LG lidt større problemer med image retention, hvilket jeg ville medtage i mine overvejelser når skærmen skal bruges til spil.
Af SEOMaster
yakken skrev:Nu skriver du ikke hvilken LG model du har kig på, så det er lidt svært at svare på. Den nærmeste konkurrent må være 42PQ6000, som dog mangler DVB-C tuneren med MPEG4 kompatibilitet, hvilket er lidt synd. Den er dog kønnere, men traditionelt set har LG lidt større problemer med image retention, hvilket jeg ville medtage i mine overvejelser når skærmen skal bruges til spil.
Bare LG 42" model, men har ikke set på nogen bestemt, men ok, så napper jeg det fra Panasonic, men kan godt vente et par månede med at købe, så burde jeg vente, eller er det stadig et godt køb?
Af Kief
freak_2009 skrev:
yakken skrev:Nu skriver du ikke hvilken LG model du har kig på, så det er lidt svært at svare på. Den nærmeste konkurrent må være 42PQ6000, som dog mangler DVB-C tuneren med MPEG4 kompatibilitet, hvilket er lidt synd. Den er dog kønnere, men traditionelt set har LG lidt større problemer med image retention, hvilket jeg ville medtage i mine overvejelser når skærmen skal bruges til spil.
Bare LG 42" model, men har ikke set på nogen bestemt, men ok, så napper jeg det fra Panasonic, men kan godt vente et par månede med at købe, så burde jeg vente, eller er det stadig et godt køb?
Køb du bare den og nyd den. Panasonic har næsten lige kommet med deres nye serie så der går nok et stykke tid før der kommer noget nyt fra dem.. Alting bliver billigere og bedre, så du er bare nødt til at hoppe med på vognen på et tidspunkt og være glad for hvad du har :)
Af SEOMaster
Kief: Det har du jo helt ret i, og tror også bare jeg nupper sådan et :) .. men kan man slutte sin computer til den? Læste lige en tråd med C10 vs. X10 og der skriver folk noget med man ikke kan slutte en computer til C10, og da det tv jeg snakker om hedder TX-P42X10Y, så kan jeg vel godt? :D