Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Goddag

Min far ønsker sig en fladskærm, minimum 46" til stuen. Det skal ikke benyttes særlig meget til DVD film, men mere film via hans analoge signal. Han behøver ikke YouSee digitalt lige med det samme, men det skal naturligvis være kompatibelt med hvad der nu kommer i 2012 osv. :).

Skal man gå efter plasma eller lcd? Hvis Plasma er farligt at transportere fordi det ikke må ligge ned (hvis man nu bestiller over nettet), er det så bedre at holde sig til LCD? Også hvis man ikke gider holde øje med burn in osv.? Ville det være mest praktisk/nemt bare at købe et LCD?

Det er et must af fjernsynet kan følge godt med i billedet under fx sport. Det skal ikke halte bagefter på det område.

Der er tænkt på Samsungs flade 8 serie, men er disse for tynde til overhovedet at have en ordentlig lyd?

Designet betyder en del og det må gerne være sort og meget simpelt.

Der er 12000 kr. at gøre godt med.

Ville være meget taknemmelig hvis i kunne anbefale specifikke modeller man burde kigge nærmere på.

Er disse hen i vejret?:

Samsung LE46A866(XXE)
PANASONIC TXP50X10Y Plasma
Senest rettet af joachimnb 04 jun 2009, 20:03, rettet i alt 1 gang.
Af Ponduus
Ehm, er det bare mig eller står der ikke noget i indlægget?
Af joachimnb
Der stod ikke noget. Er siden ikke kompatibel med Mac(Safari)? Måtte over i Firefoxx for at få det til at virke :).
Af Kief
joachimnb skrev:Der stod ikke noget. Er siden ikke kompatibel med Mac(Safari)? Måtte over i Firefoxx for at få det til at virke :).
Jeg bruger Mac/Safari uden problemer...
Af joachimnb
Så var det nok fordi jeg rodede lidt for meget med linket og html'en ikke kunne lide det :).
Af Kief
Via Tyskland kan du få en 46B7000 for 12.800 leveret. 46B6000 (uden mediedelen) kan du få for cirka 11.000 kr.

Der er ingen forskel og tv'et kan du indlevere til rep i DK (og du har stadig 2 års reklamationsret ifølge EU-lovgivning)

Så den løsning ville jeg nok kigge på, hvis du alligevel har bestemt dig for Samsung :)
Af joachimnb
UE46B7070 ser interessant ud. Hvordan skaffes denne billigst muligt :)? Det er mest for at undgå det der røde i kanterne. Det er vel ikke bare noget lys der kan slås fra? PÅ de nye modeller ser det røde heldigvis ud til a være væk :).
Af Kief
joachimnb skrev:UE46B7070 ser interessant ud. Hvordan skaffes denne billigst muligt :)? Det er mest for at undgå det der røde i kanterne. Det er vel ikke bare noget lys der kan slås fra? PÅ de nye modeller ser det røde heldigvis ud til a være væk :).
7050 er med rød, 7070 uden rød

Altså ikke noget du kan slå til eller fra...

Bemærk at den omtalte model jeg snakker om fra Tyskland er en rød model, jeg har ikke undersøgt om du også kan få den uden.. Det er som sagt hverken 7050 eller 7070 jeg snakker om men modellen som hedder 46B7000.

Det er en Europæisk model, hvor 7050/7070 er en nordisk model. Der er dog ikke nogen teknisk forskel på de forskellige skærme.
Af joachimnb
Okay, mange tak for svarene! 7070 er nok en tand for dyr lige nu, men den ser fin ud og der skrives gode ting om den. Er dog stadig i tvivl om lyden på disse LED skærme. De er jo så tynde at der ikke er plads til ordentlige højttalere :). Og det er udelukket at min far gider at tænde anlæg og lege med udgange for at høre TV avis :):
Af Kief
joachimnb skrev:Okay, mange tak for svarene! 7070 er nok en tand for dyr lige nu, men den ser fin ud og der skrives gode ting om den. Er dog stadig i tvivl om lyden på disse LED skærme. De er jo så tynde at der ikke er plads til ordentlige højttalere :). Og det er udelukket at min far gider at tænde anlæg og lege med udgange for at høre TV avis :):
Som sagt så er 7070 dyr i DK men model-typen kan fås billigt i Tyskland. Du kan altid lege lidt med butikker som www.lcd-berlin.de og www.my-solution.de - de sender i hvert fald til DK.

Ang. lyden, så er lyden jo generelt ringe uanset hvilket tv du vælger - men tvivler på det er så slemt så du ligefrem ikke kan holde ud at se nyhederne via de indbyggede :)
Af joachimnb
Okay, takker for links. HVis det bliver bestilt fra Tyskland vil det så stadigvæk være "boxer"/yousee godkendt :)? Er vel bare mpeg4 eller hvordan skal de forstås at noget er boxer godkendt :)?
Af Kief
joachimnb skrev:Okay, takker for links. HVis det bliver bestilt fra Tyskland vil det så stadigvæk være "boxer"/yousee godkendt :)? Er vel bare mpeg4 eller hvordan skal de forstås at noget er boxer godkendt :)?
Nu skal jeg ikke lige kunne sige med Boxer. Det er Boxer som godkender tv til deres system og eftersom de ikke godkender europæiske modeller, så ved jeg ikke helt der.

Jeg har snakket med flere brugere som har købt tyske tv med dvb-c og også et par forhandlere og alle har sagt det samme.. Du kan godt købe et tysk tv og bruge digital tuneren i DK.

Jeg får mit tv indenfor en uges tid, så må skal jeg nok undersøge det nærmere og vende tilbage..
Brugeravatar
Af truehorses
50" X10Y eller 42" G10E begge Panasonic kunne være muligheder

LG50PS8000 til under kr. 11.000 også en mulighed
Af Fing
Han skriver minimum 46". Panasonic G10 fåes også i 46", så ingen grund til at gå ned i 42" hvis man ikke vil.