Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JLA_DK
Hej

Jeg har et G10 som jeg gerne vil kunne vise billeder og evt. afspille film fra et sd kort. Men når jeg starter billedvisning siger det bare at der ikke er noget sd kort indsat.
Jeg har prøvet at formatere kortet i både FAT, FAT32, NTFS og exFAT format og ligge billeder både i foldere og i roden af kortet. Ingenting virker.
Nogen der har det til at virke og kan forklare hvad man skal gøre?

Det skulle også være muligt at afspille AVCHD film fra sd kort, nogen der har prøvet det?
Af lennon
Tidligere var der visse begrænsninger . Bla kan den kun vise JPEG, og disse må feks ikke være billedbehandlet .
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvordan ved TV'et om billedet har været behandlet? Hvis din billedbehandler kan gemme JPEG-formatet korrekt, så skulle TV'et vel kunne læse det uanset hvad. Photoshop kan generere mindst ligeså ægte JPEG-billeder, som dit kamera kan.
Af JLA_DK
Problemet er til dels løst. Jeg kan nu se billeder (JPG) fra SD kortet. Det skulle formateres med denne utility:
http://panasonic.jp/support/global/cs/s ... atter.html
Men det er stadig ikke muligt at vise AVCHD video, men det tror jeg er pga. der skal være en speciel mappe struktur på kortet...
Er der ingen der har prøvet at vise video fra sd kort?
Af lennon
yakken skrev:Hvordan ved TV'et om billedet har været behandlet? Hvis din billedbehandler kan gemme JPEG-formatet korrekt, så skulle TV'et vel kunne læse det uanset hvad. Photoshop kan generere mindst ligeså ægte JPEG-billeder, som dit kamera kan.
Måske også lidt for kategorisk svaret, at man IKKE må billedbehandle. Men man kan på en eller anden måde behandle i photoshop - gemme i jpeg - og pludselig kan Pana SD-kortlæseren ikke se filerne .Omvendt har jeg med held beskåret til 16 : 9 uden problemer. ;;)