Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle.

Har lige modtaget mit Pana X10y i dag.

Det kører skide godt osv, men billede kan det godt virke som om fx hvis der står 'P' på skærmen. Så er det nærmest lidt dobbelt så står der 'P' igen lige meget lidt minimalt til højre for det igen, hvor den rigtige tekst så er.

Prøvede at slå det der hedder 3D-COMB fra, det hjalp faktisk lidt.

Er der nogen der har nogle gode fif eller lign?, evt. hvis i kan fortælle mig hvad fejlen er..

Og give mig jeres fulde billede og lyd indstillinger. Ville være til stor hjælp.

På forhånd tak,
Thomas Richard
Af tarok
Der må da være en masse, der kan hjælpe dig, eftersom du har valgt et tv, som anbefales kraftigt herinde.

Men optimale billedindstilllinger for X10 kan du vel også til dels tilegne dig ved at læse den udmærkede anmeldelse af dit tv her på flatpanels.dk.
Af Fing
Hvilket signal har du? digital/analog? Umiddelbart lyder det som et analogt signal der ikke er kraftigt nok.
Af Hjarsen
Ja kører lige analogt signal indtil efter sommerferien her. Og signalet er delt op til 2 TV, kan det have nogen effekt?. Men kun det ene TV er tændt.

Og hvordan finder man ud af at den har DVB-C også.?

Ja hehe der må være en masse der kan hjælpe lidt, er jo ikke den eneste med det TV her. (:
Af Nick_S
Det kan bestemt have en effekt ja.
Jeg har X10 stående på mit arbejde. Den står som noget af det bedste overhovedet på BluRay.

Men som alle andre fladskærme er et analogt tv signal bestemt ikke dens kop te ;)

Hvis jeg var ig ville jeg skynde mig at investere i noget digitalt tv så man kunne få det optimale ud af sin nye skærm ;)
Af Hjarsen
Hehe ja men det får vi gratis i foreningen når sommerferien er slut her. :)

Glæder mig sq også til..

Men hvis man nu ser film fx over en blueray, bare normal film. Vil billedet så være bedre end hvis man ser end normal film bare på en normal DVD optager?.
Af telum
Hvis jeg forstår dit sidste spørgsmål korrekt så JA, der er klar forskel på blueray-film og almindelige dvd-film, også på en X10'er
Af Hjarsen
Okay :)

Hmm jaah jeg må lige skaffe mig noget digitalt signal. :)

Det er også alligevel en del bedre billede når jeg afspiller film bare på DVD optageren end det der analog signal. :D