Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa, jeg står og skal vælge mellem de to tv her, og jeg er virkelig i tvivl om hvorvidt jeg skal vælge localdimming overfor edge-led. Jeg vil engentlig bare vide, om local dimming er en kæmpe fordel, og hvilken en har egentlig den bedste billedekvalitet. Har søgt meget omkring, men kan ikke drage nogen konklusion.

Vil gerne indrømme, at jeg spiller en masse konsol spil, og elsker de høje kontrast forhold, og til tider også overdrevne stærke farver.

ps ligeglad med responstid.

http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx ... A796R2WXXE

og

http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx ... =UE40B7000
Af xprezz
Jeg har haft begge. 796 er LANGT bedre på billedkvalitet.
Af kskruger
xprezz skrev:Jeg har haft begge. 796 er LANGT bedre på billedkvalitet.
Kan du beskrive de største forskelle, udover 7070's dårlige lyssænking. Jeg tænker på visning af SD og Blu ray?
Af Dalex33
Er den virkelig langt! bedre. Men Tak, kunne være dejligt hvis du gad uddybe en smule.
Af Morientes
Jeg vil i al beskedenhed henvise til min tråd med PRÆCIS samme indhold! Og næsten også identisk titel: http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=10744

Der var desværre ikke nogen ordentlig konklusion i den tråd. Men xprezz lader til at have haft en noget ringe oplevelse med det nye.
Jeg er nu også ret tilfreds med mit 796 og har valgt at holde fast på det indtil videre. Hvis Samsung kommer med noget bedre senere på året kan man jo prøve at høre om bytte-mulighederne igen der...

Du skal naturligvis kende til det berygtede "blå blink" problem på 796: http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopi ... l%E5+blink

(det er derfor jeg taler om bytning af TV'et fordi Samsung har ikke kunne løse dette endnu)
Af Dalex33
Har de virkelig ikke kunnet fixe problemet endnu. Og var det kun på touch led panelet der var et problem, og er der nogen som måske kunne uploade en film eller et billede, hvis i tilfældigvis har et.
Af xprezz
Her er min oplevelse:

796 har langt mere dybde i billedet. Sort niveauet man opnår ved local dimming hjælper selvfølgelig på dette men jeg synes også billedet er mere naturligt på en måde. Dette er ved 1080p HD materiale.
Lyssænkningen i B7070 var uacceptabel for mig, det ødelagde simpelthen en god film. I tillæg var sort mere blå lilla end sort, og det har jeg aldrig været til.

B7070 har bedre og hurtigere menu og flere features. Menuen var god, de ekstra features så som DNLA er i min mening ubrugelige og virkede nærmest som de var i beta stadie.

B7070 er flot fordi det er så fladt men fronten ser ligesom mere plastikagtig ud end fronten på 796.

Blå blink er kun i touch panel og kun i visse situationer. Jeg havde valget og valgte i sidste ende at blå blink og godt billede er langt bedre for mig end ingen blink og ringe billede.

Ligesom Morientes klapper jeg hesten og ser om der kommer en byttemulighed senere i år når Samsung efter sigende kommer med LED-TV (som stadig ikke er LED) med local dimming.
Af Dalex33
Tak for det, jeg ender nok med at købe A796,
ps er der andre ulemper ved en a786, andet end den ikke har en dvb-c tuner ?
Af Leviathan
xprezz skrev:Her er min oplevelse:

796 har langt mere dybde i billedet. Sort niveauet man opnår ved local dimming hjælper selvfølgelig på dette men jeg synes også billedet er mere naturligt på en måde. Dette er ved 1080p HD materiale.
Lyssænkningen i B7070 var uacceptabel for mig, det ødelagde simpelthen en god film. I tillæg var sort mere blå lilla end sort, og det har jeg aldrig været til.

B7070 har bedre og hurtigere menu og flere features. Menuen var god, de ekstra features så som DNLA er i min mening ubrugelige og virkede nærmest som de var i beta stadie.

B7070 er flot fordi det er så fladt men fronten ser ligesom mere plastikagtig ud end fronten på 796.

Blå blink er kun i touch panel og kun i visse situationer. Jeg havde valget og valgte i sidste ende at blå blink og godt billede er langt bedre for mig end ingen blink og ringe billede.

Ligesom Morientes klapper jeg hesten og ser om der kommer en byttemulighed senere i år når Samsung efter sigende kommer med LED-TV (som stadig ikke er LED) med local dimming.
Det bliver deres serie 9, som bliver meget dyrt. Jeg tvivler på, du kan bytte det med sådan et tv :) Det kommer i 46" og 55" så vidt jeg husker. Men bestemt et tv man skal kigge efter, hvis man vil give +20K.

Jeg vil lige sige, at deres nye panel fra i år med LED har også gode ting! Deres betragtningsvinkler er blevet en del bedre ift. A796r2.
Af xprezz
Ja betragtningsvinkel helt klar bedre. Det bemærkede jeg også. Men nok også det eneste billedmæssige jeg kunne finde.

Ja 9'er serien bliver dyr. Men jeg ser det sådan at vi samsung ikke kan fikse mit tv eller bytte til et andet af tilsvarende kvalitet må de jo sørge for jeg får mine penge tilbage. Derefter kan jeg selv vurdere om jeg vil betale forskellen :)