Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rwiborg
Hej

Jeg er ved at købe et nyt tv:

B&O BeoVision 7, 32", LCD, m. Digital Tuner og motoriseret drejestand, HD-Ready, indbygget DVD, DVB-T modul.

Jeg har kabeltv samt en Yousee boks. Er jeg fremtidssikret med dette tv?

Er det helt skidt, at tv'et kun er HD-Ready? og jeg vil selvfølgelig gerne kunne betjene alle kanaler fra tv'ets fjernbetjening.

Desuden vil jeg gerne vide, hvad der vil ske når signal bliver mpeg4?

Gode råd modtages gerne!
Af RogueAgent
"Fremtidssikret" er et temmelig vidt begreb, du vil aldrig kunne gardere dig 100% mod at der om 6 måneder kommer en eller anden ny teknologi som man bare "MÅ" have for at være fremme i skoene.

Når det er sagt, så har jeg umiddelbart følgende kommentarer...

1) Du siger TV'et har indbygget DVD - men det skulle også komme i en version med indbygget blu-ray (men det kan vist godt være det kun er 40"...)
2) DVB-T tuneren får du ingen glæde af - den er beregnet til det signal du kan modtage via en tagantenne. Derfor har det heller ikke noget at sige om den er mpeg2 eller 4, for du kommer ikke til at bruge den. Det er med andre ord yousee boksen du kommer til at skulle skifte kanal på - om du vil kunne det med TV'ets fjernbetjening skal jeg ikke kunne sige - B&O har det jo med at gøre tingene på deres egen måde - men det kan andre forhåbentlig svare på.
3) HD-ready er helt fint til et 32" tv - sidder du halvanden meter eller tættere på skærmen vil du muligvis kunne skelne en forskel mellem et 720p og et 1080p TV, men i en normal stue på normal afstand er det ikke noget der spiller nogen trille på en skærm i den størrelse.