Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Blach
Hej Flatpanels.dk

Står og skal til og anskaffe mig et nyt TV ind til stuen. Har læst en masse test/anmeldelser både herinde og på andre fora. Har nu fået snævret mig ind til ca. en håndfuld (bl.a. Pana X10, Sony w5500, Sony z4500 og Samsung's serie 8 LCD TV).

Falder så over dette NAD TV (http://www.hifiklubben.dk/produkter/bil ... _sort_.htm) hos HiFi Klubben, men kan ikke rigtig finde anmeldelser/test af dette TV. Så vil bare høre efter om der er nogle der har et, eller har erfaringer med det? (Skal siges jeg også overvejer storebroderen - hedder B2 til sidst).
Af Blach
Ingen der har enten set dette TV eller ejet det?
Af onkeldunkel
Blach skrev:Ingen der har enten set dette TV eller ejet det?
Jeg var en lang overgang sikker på, at jeg skulle have en NAD B3/B4 model, men så, så jeg den i Hifiklubben i Århus ved siden af et Sony LCD og jeg var bestemt ikke imponeret over kvaliteten. I virkeligheden er det et tysk fjernsyn, som hedder Technisat. Hvis du søger på Google eller i Hifiklubbens forum på det, så burde der dukke en test op.

http://www.technisat.com/index0086.html ... sets,en,45
Af Mons
Hej Blach

Nad B1 var selv med i mine overvejelser, da jeg stadig overvejede LCD. Synes det har et lidt understated design, jeg synes rigtig godt om. Billedkvaliteten er efter min mening fuldt på højde med Sonys LCD skærme, men derudover har B1 en række smarte funktioner i menuen - eksempelvis kan man blande digitale og analoge kanaler på kryds og tværs, således man ikke skal skifte om mellem de forskellige tuner hvis man går fra fx analog tv til digital tv.. smart!

Men, det er og bli'r et LCD tv - og efter grundig research på nettet og IRL blev det hurtigt svært at ignorere plasmaens klart bedre billedkvalitet. Synes LCD skærme særligt har problemer med at vise analogt tv - billedet er her ofte præget af "plamager" - eller artefakter om man vil..
Plasmateknologien ligger langt tættere på billedrørets teknologi, og det forklarer sikkert den bedre præstation med analoge signaler - for ikke at tale om de traditionelle plasmadyder overfor LCD som sortniveau mm..

Men vil du ha' LCD, så tror jeg det er et godt valg..
Se eventuelt Flatpanels test af forgængeren - NAD A2 her

Endte selv op med at købe pana X10 - og det har jeg ikke fortrudt, selvom det ikke har FULL HD! Her har jeg fået rigtig god billedkvalitet til pengene. Designmæssigt - der vinder NAD'en - og mange andre..

Held og lykke med DIT valg :)
Af Blach
Jeg siger man tak for svarene :) Overvejer også selv et plasma, men jeg har stadig ikke fundet frem til om det bliver LCD eller plasma. Synes desværre at plasma TV generelt set har et mindre kønt design i forhold til LCD. Og da det nu engang er et "møbel" så tæller det også ind. Så kan det jo så diskuteres om det ikke er det hele værd at ens TV er mindre pænt når det nu engang har et helt kanon billede.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der findes jo andre plasma-TV end Panasonics...
Af Mons
yakken skrev:Der findes jo andre plasma-TV end Panasonics...
Ja, både de nye LG og Samsung har ret flotte desigs!
Af Blach
Ved godt der findes andre mærker når vi snakker plasma. Hører bare ikke rigtigt så meget om Samsungs plasma skærme, men er de noget værd?

Har set på LG's plasma modeller, men synes bare de ser så "kedelige" ud i designet (snakker PQ6000). Har hørt der snart skulle komme en PS8000 model, nogen der ved hvornår denne lander i butikkerne?
Af hoej
Blach skrev:Ved godt der findes andre mærker når vi snakker plasma. Hører bare ikke rigtigt så meget om Samsungs plasma skærme, men er de noget værd?

Har set på LG's plasma modeller, men synes bare de ser så "kedelige" ud i designet (snakker PQ6000). Har hørt der snart skulle komme en PS8000 model, nogen der ved hvornår denne lander i butikkerne?
overvejer selv LG'en tv'et, og har idag brugt en 1½ times tid på at se på LG'et og G10 i en butik. Det er kommet i butikkerne cinemagic har det for eksempel.

http://www.pricerunner.dk/pl/2-1217854/ ... 2050ps8000

det er et superlækkert design imo. og umiddelbart så billedet godt ud med det hd materiale der blev vist... Det er et svært valg for mig, da jeg egentlig ikke har det store imod g10 erens design. Men LG'en er væsentlig billigere hvis man vil have 50"