Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianH
Jeg har pt Yousee kabeltv, men i forbindelse med en flytning (lejlighed til hus) tænkte jeg at jeg ville have digitalt tv. Men... Skal jeg beholde Yousee? Eller vælge Canal Digital eller Viasat? Med HD pakken er Yousee 100,- dyrere om måneden end Canal Digital og har halvt så mange HD kanaler.

Men et er HD, hvordan er kvaliteten og servicen hos de 3?

Og så er der jo lige det med Tv3, 3+ og 3 Puls (formel1) Dem har Canal Digital jo ikke...

Nå, men hvem er bedst?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har selv haft både Canal Digital og Viasat gennem flere år. Mine forældre har YouSee hos dem.

Jeg må sige, at jeg helt klart er mest overbevist af Canal Digital. Specielt deres billedkvalitet på SD og HD er langt bedre.
Viasat modtager jeg udelukkende pga. fodbold på TV3 og 3+. Ellers kan jeg sagtens undvære dem. Der kommer f.eks. langt bedre film på Canal+ kanalerne.

YouSee er også et godt bud, men hvis du vil satse på HD, så ser jeg ikke rigtig nogen vej udenom Canal Digital. De er oplagte i min mening.

Sidste bud er Boxer, men jeg må indrømme, at de ikke virker særlig attraktive i min mening. Ingen planer for HDTV og kedeligt programudvalg.
Af BrianH
Hej Rasmus
Jeg synes ikke jeg har råd til dem begge, men hælder også meget til Canal Digital. Jeg har et godt signal gennem Yousee nu, men... skal man være "grov" så er det måske ikke så godt alligevel, for der er en del støj på 10-12 ud af de 40 kanaler. Det er bare kanaler jeg aldrig ser, så jeg spekulerer ikke på det.

Måske hvis Canal Digital og Viasat blev venner, kan man en dag få Tv3, Tv3+ m.m. hos Canal Digital :)
Af Ponduus
Hjemme hos os har vi både Viasat og Canal Digital. Jeg har dog kun Viasat af de samme grunde, som Rasmus påpeger (Tv3+ og Puls på grund af fodbold). Resten af kanalerne er af ringe kvalitet sammenlignet med Canal Digital.

Til daglig bruger jeg kun Canal Digital. Deres HD-kanaler er sgu skønne. Dem kan jeg ikke undvære..

Om de yder en god service eller ej, ved jeg ikke. Det har altid bare virket hos mig :)