Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Har fulgt jeres råd til at købe en TXP42X10. Nu stod jeg så i butikken og var klar til at bestille og så havde de en super pris (vist noget rest parti) på en TXP42C10Y.

Så vidt jeg kan se mig til på PANA's hjemmeside er eneste forskel ECO mode, antal TTV sider og antal HDMI indgange.

For mig er det ligegyldigt da jeg kun skal se tv og det eneste der er vigtigt er billedoplevelsen

Så mit spørgsmål er kender i denne skærm og er billedet nøjagtigt som X10'eren?? Det skulle det være iflg. sælgeren.

Håber på hurtigt svar da jeg skal slå til asap.

På forhånd tak.

Mvh
Af Kjeldal
Tak for hurtigt svar.

Så hvis man ser på det der kunne have betydning for billedkvaliteten må det vel være Natural vision filter, CATS og XV colour.

Jeg ved ikke hvad det betyder, så bliver nødt til at spørge igen:

Er billedkvaliteten den samme på de 2 TV tror du? Eller er der markant forskel?

Ved godt jeg presser på her og måske du ikke lige har set C10'eren, men folk herinde er nok de mest ærlige man kan spørge da de vel er uvildige.

Håber du har et bud på sagen, da prisen er en del lavere.

Tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der vil nok være en marginal forskel i billedkvalitet, men jeg har desværre ikke set C10. På den gamle model, PX80, kunne man også få en PX8 model, som benyttede et dårligere panel - jeg ved ikke om det samme er gældende i dette tilfælde.
Af Kjeldal
Ok tak for svaret.

Jeg napper en C10Y, sparer en del penge og håber billedforskellen til X10 er minimal.

Ikke særlig "nørdagtig", men meget "finanskrisetidsfornuftig"
Af Hjarsen
Hvor kan man købe C10 da?, og hvad er pris forskellen..

Jeg tror nu alligevel jeg tar X10.. :)
Af Hjarsen
Har hørt at C10 svarer til den der hedder PX8.. Og den skulle også mangle nogle tilslutnings muligheder.. Ved ikke lige hvad.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har jo allerede givet et link hvor forskellen på C10 og X10 er udpenslet meget tydeligt. Der kan du se hvad der mangler.
Af Hjarsen
Men hmm,

Betyder det meget disse ting..

Natural Vision Filter?, Game Mode, X.V.Colour, C.A.T.S (contrast automatic tracking system), 1000p text TV???, alt det der ECO link osv.
Brugeravatar
Af radiomand
Natural Vision Filter = reflex dæmpende
X.V.Colour = flere finesse ved HD film
C.A.T.S = regulere kontrast i billed efter belysning i rummet
1000p text TV = vente fri text-tv
ECO link = Ændre standby mode på tilkoblet panasonic produkter til hurtig start.
Af Nick_S
Vi sælger 42C10Y i Expert til 5499,-

Personligt kan jeg godt se forskel, om end den ikke er kæmpe stor mellem den og X10Y.
Af Hjarsen
Man kan få modelle X10y til 5996,- hos CineMagic.

Tror bare jeg køber det der, folk anmelder det da også godt nok.
Af Kjeldal
Lige en feedback på C10.

Nu er skidtet hængt op og kalibreret ud fra Rasmus' test af X10.

Har bestemt ikke noget at klage på mht. billedet, så efter min mening kan man sagtnes købe C10 (jeg er dog ikke ekspert på hvad man skal se efter, men almindeligt behag i at kigge på det må også gælde)

Dog...er det nok lidt stort!
Brugte guiden herinde og regnede med 3 meter hen til TV'et var fin med en 42".

Det kan også være det er det når man har vænnet sig til det, men lige nu virker det voldsomt og man kan kanp overskue billedet.

Om et par dage er det nok ok ellers må knægten have det på værelset til spil konsollen!

Held og lykke med jeres søgen.
Af Nick_S
Du vænner dig til det, og ender med at blive rigtig glad for det, det er jeg helt sikker på !
Vi er mange der har 50" på samme afstand, og jeg ville aldrig kunne leve med mindre - selvom den var MEGET stor i starten ;)