Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg købte i oktober sidste år et LE40A796R2 Samsung TV fra Hifiklubben. Jeg var rigtig glad for mit køb men fandt dog hurtigt ud af at det blinkede i touchpanelet hvilket efterhånden er en kendt fejl. Jeg Tog tilbage til hifiklubben, fik et nyt tv som også blinkede. Tilbage igen, endnu et nyt TV og endnu en gang blinken. På dette tidspunkt var jeg klar over at det var en modelfejl og ikke kun mig der var meget uheldig, Samsung var dog ikke klar til at indrømme dette. Spol frem til slut maj og Samsung har endelig indrømmet at fejlen rammer alle 796 og man kan bytte til en anden model.
Jeg tager tilbage til hifiklubben og bytter til et B7070 efter at have læst anmeldelsen her på flatpanels.dk. Og her begynder det så at blive interessant.

B7070 er det værste TV jeg nogensinde har haft! Jeg kan ikke genkende nogen af de ting der bliver fremhævet her på siden. Der vil jeg nok anbefale at læse anmeldelsen på www.avforums.com da den er meget mere i tråd med hvordan dette TV egentlig performer. Sjovt nok var trailing / ghosting / slør det eneste jeg ikke oplevede. Jeg tror nok anmelderen herinde skal lave en om'er.
Da jeg kom fra 796 som har local dimming og over til B7070 som laver lysstyring af hele panelet var det simpelthen ikke til at holde ud at kigge på. I mørke scener bliver folk helt grå i hovedet, lyssænking af hele panelet er særdeles tydelig. Har man hvid tekst på en sort baggrund bliver den grå. I tillæg til dette var panelet ekstremt ujævnt med noget af den værste clouding jeg nogensinde har set.

Jeg ringede til Samsung support og klagede min nød. De mente der måtte være tale om en defekt model (mit 4. Samsung TV på 5 måneder!!!). Jeg lavede en lille powerpoint der kunne checke de problemer jeg havde oplevet med dæmpning samt lysfordelingen på panelet og tog tilbage til hifiklubben for at se om deres demo model led af det samme. Det gjorde den, hvorfor jeg må antage at dette er tilfældet for alle B7070. Igen dette bekræfter www.avforums.com.

Heldigvis kunne jeg bytte tilbage til mit gamle 796, hellere blå blink fra touch panelet og et godt billede end et elendigt TV der ikke blinker.

Konklusionen er derfor denne fra min side:
-B7070 hold jer væk med mindre eneste kriterie er et tyndt TV (medie delen er for øvrigt også en joke)

-Anmeldelser på flatpanels.dk ville jeg nok tage med et gran salt.

-Samsung har mere fokus på at få features hurtigt til markedet end grundig kvalitetskontrol. Dette bliver mit sidste samsung produkt.

-Hifi klubben på åboulevarden kan varmt anbefales. Hvis Jacob derinde fra skulle læse her fra tid til anden takker jeg mange gange for god service og tålmodighed.

Hvis nogen har spørgsmål til nogen af disse to modeller fra samsung svarer jeg gerne da jeg har haft begge tæt på livet.
xprezz skrev: B7070 er det værste TV jeg nogensinde har haft! Jeg kan ikke genkende nogen af de ting der bliver fremhævet her på siden. Der vil jeg nok anbefale at læse anmeldelsen på www.avforums.com da den er meget mere i tråd med hvordan dette TV egentlig performer. Sjovt nok var trailing / ghosting / slør det eneste jeg ikke oplevede. Jeg tror nok anmelderen herinde skal lave en om'er.
Da jeg kom fra 796 som har local dimming og over til B7070 som laver lysstyring af hele panelet var det simpelthen ikke til at holde ud at kigge på. I mørke scener bliver folk helt grå i hovedet, lyssænking af hele panelet er særdeles tydelig. Har man hvid tekst på en sort baggrund bliver den grå. I tillæg til dette var panelet ekstremt ujævnt med noget af den værste clouding jeg nogensinde har set.
Du kan blot slå dynamisk kontrast fra. Den del, hvor Tv'et dæmper lyset på en helt sort skærm kan virke generende, men helt ærligt. Det bemærkes da ikke særlig tit.

At du har haft en model med clouding er naturligvis ærgerligt, men vores havde ikke problemet. Det kan du jo selv se på billedet.

Hvis du ikke bryder dig om vores anmeldelser, så fint. Du er 1 blandt 1000. Kom med noget konstruktivt i stedet for at give os skylden for dit forkerte valg. I øvrigt har jeg da aldrig anbefalet B7000 - tværtimod. Så at du køber den på baggrund af vores anmeldelse, er da din fejl...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
For lige at udvide på din kritik af vores fund:
- I anmeldelsen nævnes det, at skærmen sænker lyset i visse situationer.
- Clouding er meget forskelligt og da vi havde et af de første eksemplarer af B7000, kan vi ikke rigtig forholde os til hvad der opleves ude hos forbrugerne. Det er derfor vi har et forum og det er derfor vi debaterer.
- Jeg anbefaler det ikke. Af samme grund får det ikke en top-anbefaling og figurerer ikke på vores liste over anbefalede skærme.
- Prøv at åbn vores monitorTest testprogram og se om du ikke også kan registrere trailing.
Af Illgor
hørt - synes nu også det er en smule dårligt at komme ind og brokke sig over flatpanels anmeldelse uden at komme med kontruktiv kritik.
Og især når man ligefrem påstår det modsatte af hvad anmeldelsen faktisk siger....
Det er ikke god stil..

Sefølig ærgeligt tilfælde du har... :s
Rasmus Larsen skrev:
xprezz skrev: B7070 er det værste TV jeg nogensinde har haft! Jeg kan ikke genkende nogen af de ting der bliver fremhævet her på siden. Der vil jeg nok anbefale at læse anmeldelsen på www.avforums.com da den er meget mere i tråd med hvordan dette TV egentlig performer. Sjovt nok var trailing / ghosting / slør det eneste jeg ikke oplevede. Jeg tror nok anmelderen herinde skal lave en om'er.
Du kan blot slå dynamisk kontrast fra. Den del, hvor Tv'et dæmper lyset på en helt sort skærm kan virke generende, men helt ærligt. Det bemærkes da ikke særlig tit.

At du har haft en model med clouding er naturligvis ærgerligt, men vores havde ikke problemet. Det kan du jo selv se på billedet.

Hvis du ikke bryder dig om vores anmeldelser, så fint. Du er 1 blandt 1000. Kom med noget konstruktivt i stedet for at give os skylden for dit forkerte valg. I øvrigt har jeg da aldrig anbefalet B7000 - tværtimod. Så at du køber den på baggrund af vores anmeldelse, er da din fejl...
Den del, hvor Tv'et dæmper lyset på en helt sort skærm kan virke generende

Dette kan du bare slå fra, hvis det er så irriterende. Jeg bruger det dog pt, da jeg ikke bliver irriteret over det. Er enig i at det er fesent at du nærmest giver flatpanel skylden, for dit køb. Ydermere er jeg ikke enig, har selv samme tv, og er meget tilfreds.

Hvilken størrelse var tv'et?
Af xprezz
Lad os lige slå et par ting fast. Jeg giver ikke flatpanels.dk skylden for mit valg, jeg mener dog det er en kæmpe mangel at den måde panelet dæmper sig på ikke bliver belyst.

Nej man kan ikke fjerne det ved at slå dynamic contrast fra. Jeg har enda været i service menuen for at slå CE Dimming off, fjernsynet gør det stadigvæk. Det er nøjagtig dette problem der bliver belyst på de britiske fora.

Clouding er forskelligt fra panel til panel, de 2 jeg har set, og det anmeldte eksemplar i UK havde alle problemet. I har været heldige her, det er jo fint.

Synes det er underligt at man hænger sig så meget i min kritik af anmeldelsen, det er jo også for at belyse lidt af den proces der foregår med samsung og 796 serien. Der er jo en del brugere her på siden der er i samme båd og jeg ønsker blot ikke de havner i samme båd. Jeg er tilbage på mit 796 og lykkelig for det.
Af fodboldgal
Flatpanels anmeldelser har efter min mening MEGET høj standard.
Jeg har svært ved at se ret mange ting, som jeg oplever divergerer fra det, jeg senere oplever ved et emne.
Det er selvfølgelig helt OK at nævne, noget du oplever anderledes end i anmeldelsen. Dog har jeg lidt svært ved at akceptere din bebrejdende tone overfor anmelderen og det faktum, at du ligefrem opfordrer til "en ommer".
Af xprezz
Anmeldelserne har en meget høj standard. Jeg har aldrig sagt andet. Men at man ikke omtaler den CE dimming der foregår på Samsung LED serien er en meget stor glipper. Og det er ikke kun mig der oplever det anderledes, der er nok de første 100 posts omkring det på internationale fora. Fik man opdateret anmeldelsen med CE Dimming ville det være helt fint.

Jeg ved godt jeg har stukket hånden i en bikube her, flatpanels.dk er jo nærmest lidt kult agtigt, lidt på samme måde som hifi4all er med lydustyr. Det er meget naturligt når man bevæger sig i små miljøer som man unægteligt vil gøre i dk. Jeg synes bare det er en lille smule ærgeligt at man ikke er åben for kritik eller andre synspunkter uden af flyve i flint i med det samme.

God dag til alle.
Af fodboldgal
Normalt er der en god tone herinde. Det er blot DIG der har flyttet dig lidt fra normen. Jeg fornemmer heller ingen, der "flyver i flint", men alle har ret til at forsvare deres synspunkter.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
xprezz skrev:Anmeldelserne har en meget høj standard. Jeg har aldrig sagt andet. Men at man ikke omtaler den CE dimming der foregår på Samsung LED serien er en meget stor glipper. Og det er ikke kun mig der oplever det anderledes, der er nok de første 100 posts omkring det på internationale fora. Fik man opdateret anmeldelsen med CE Dimming ville det være helt fint.

Jeg ved godt jeg har stukket hånden i en bikube her, flatpanels.dk er jo nærmest lidt kult agtigt, lidt på samme måde som hifi4all er med lydustyr. Det er meget naturligt når man bevæger sig i små miljøer som man unægteligt vil gøre i dk. Jeg synes bare det er en lille smule ærgeligt at man ikke er åben for kritik eller andre synspunkter uden af flyve i flint i med det samme.

God dag til alle.
Vi er meget åbne for kritik - så længe den er konstruktiv.

Derudover så nævnes der jo netop denne dimming effekt i anmeldelsen. Citat derfra:
Skærmen har også en såkaldt auto-dimming feature, som ikke kan slås fra. Den sænker lyset fra LED'erne, når der vises en helt sort skærm eller en skæm med meget sort i baggrunden. Det kan virke lidt generende, f.eks. når man går ind i menuerne med en sort skærm i baggrunden. Her dæmper skærmen også lysstyrken.
I praksis ser man det dog sjældent. Det er primært på mellemsekvenser på film og serier, hvor der kommer en sort baggrund frem med lidt eller ingen skrift. F.eks. i serien Lost, hvor de hvide Lost logo forstørres.
Gengivelsen af sort i tabellen oven for, er ikke målt, når skærmen auto-dimmer. Det er målt under almindelige forhold.
Det er afsnittet lige efter jeg undersøger lyshomogeniteten.

God mandag.
xprezz skrev:Anmeldelserne har en meget høj standard. Jeg har aldrig sagt andet.
Ahh, mester. Skal vi lige gå tilbage til dit oprindelige indlæg og se på hvad du skrev?
xprezz skrev:Jeg tror nok anmelderen herinde skal lave en om'er.
xprezz skrev:-Anmeldelser på flatpanels.dk ville jeg nok tage med et gran salt. .
Hvis du ændrer mening undevejs, er det helt fint, men du skal ikke komme rendende og proklamere din uskyld, når det står sort på hvidt...

Så længe du ikke bidrager med konstruktiv kritik i første omgang, men blot råber op om "om'ere", så skal du ikke forvente at blive behandlet med fløjlshansker. Du kunne have valgt en anden tone og tilgang, så havde du nok også fået nogle helt andre svar.

Vi kan sagtens tage imod kritik, og er altid villige til at diskutere et emne hvis man ikke er enig i vore konklusioner, men det er jo ikke dét du lægger op til i dit første indlæg - det kan vist kun kategoriseres som trashing.
xprezz skrev:Jeg købte i oktober sidste år et LE40A796R2 Samsung TV fra Hifiklubben. Jeg var rigtig glad for mit køb men fandt dog hurtigt ud af at det blinkede i touchpanelet hvilket efterhånden er en kendt fejl. Jeg Tog tilbage til hifiklubben, fik et nyt tv som også blinkede. Tilbage igen, endnu et nyt TV og endnu en gang blinken. På dette tidspunkt var jeg klar over at det var en modelfejl og ikke kun mig der var meget uheldig, Samsung var dog ikke klar til at indrømme dette. Spol frem til slut maj og Samsung har endelig indrømmet at fejlen rammer alle 796 og man kan bytte til en anden model.
Jeg tager tilbage til hifiklubben og bytter til et B7070 efter at have læst anmeldelsen her på flatpanels.dk. Og her begynder det så at blive interessant.

B7070 er det værste TV jeg nogensinde har haft! Jeg kan ikke genkende nogen af de ting der bliver fremhævet her på siden. Der vil jeg nok anbefale at læse anmeldelsen på www.avforums.com da den er meget mere i tråd med hvordan dette TV egentlig performer. Sjovt nok var trailing / ghosting / slør det eneste jeg ikke oplevede. Jeg tror nok anmelderen herinde skal lave en om'er.

Jeg ringede til Samsung support og klagede min nød. De mente der måtte være tale om en defekt model (mit 4. Samsung TV på 5 måneder!!!). Jeg lavede en lille powerpoint der kunne checke de problemer jeg havde oplevet med dæmpning samt lysfordelingen på panelet og tog tilbage til hifiklubben for at se om deres demo model led af det samme. Det gjorde den, hvorfor jeg må antage at dette er tilfældet for alle B7070. Igen dette bekræfter www.avforums.com.

Heldigvis kunne jeg bytte tilbage til mit gamle 796, hellere blå blink fra touch panelet og et godt billede end et elendigt TV der ikke blinker.

Konklusionen er derfor denne fra min side:
-B7070 hold jer væk med mindre eneste kriterie er et tyndt TV (medie delen er for øvrigt også en joke)

-Anmeldelser på flatpanels.dk ville jeg nok tage med et gran salt.

-Samsung har mere fokus på at få features hurtigt til markedet end grundig kvalitetskontrol. Dette bliver mit sidste samsung produkt.

-Hifi klubben på åboulevarden kan varmt anbefales. Hvis Jacob derinde fra skulle læse her fra tid til anden takker jeg mange gange for god service og tålmodighed.

Hvis nogen har spørgsmål til nogen af disse to modeller fra samsung svarer jeg gerne da jeg har haft begge tæt på livet.
det er dit valg ikke flatpanels.dk

de anbefaler jo også en sony w5500 lige fod med en panasonic g10 eller x10.

Jeg kunne ikke engang drømme om at købe et lcd tv. Men det er mit valg ikke flatpanels.

surt du ikke er glad for dit køb, men testen er alså fin og ja flatpanels har været heldig og får et uden clouding.
flere har jo også sagt de ingen clouding har, men efterfølgende må de jo erkende at de har. Men mange har jo købt en 7070 som deres første skærm og synes jo derfor den er 100 procent perfekt.
ingen skærme er 100 procent perfekt

man skal selv se en skærm og læse flere test inden køb.
man kan kun bebrejde sig selv.
har selv købt en skærm til 20.000 kr efter hvad andre har sagt og læst test. Men har ikke selv set den. Hvis jeg ikke bliver tilfreds har jeg jo kun mig selv og bebrejde
Af xprezz
Yakken: Jeg har aldrig sagt jeres tests ikke er af høj kvalitet, det er det. Meget gennemarbejdede og godt præsenteret. Jeg mener dog at i test af et B7070 fjernsyn at man ikke får belyst de issues der er med CE dimming er en alvorlig fejl og hvis det kan lade sig gøre bliver jeg i tvivl om hvad der kan ligge af glippere andre steder. At fejle er menneskeligt og lad os håbe det er en en gangs ting på B7070 anmeldelsen.

xcardman: Jeg har ikke købt et B7070, samsung via hifiklubben lavede en ombytter til et da de ikke kan løse problemet med blå blink på 796 serien. Jeg har efterfølgende læst anmeldelsen da jeg synes fjernsynes opførte sig underligt. Jeg har nu byttet tilbage til mit 796, dette ville du vide hvis du havde læst mit oprindelige indlæg-