Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har netop købt Panasonic TX-P42G10, men kan simpelthen ikke få den rigtige opløsning ud til fjernsynet fra min bærbare (med Intel X3100) via vga kabel, mener sidst jeg prøvede kunne jeg ikke få den til andet end 800x600 og hvis jeg tog 1920x1080 blev der sort skærm, jeg tænker på om der enten er noget galt med kablet eller noget andet?
Jeg har netop også testet kablet på min computerskærm hvor den sagtens kan køre i skærmens opløsning som er 1680x1050.
Ved I hvad der kan være galt?

---
David
Senest rettet af Divad89 23 maj 2009, 17:43, rettet i alt 1 gang.
Af dr. jones
Som Rasmus skriver i sin anmeldelse af samme tv, så kan tv'et åbenbart ikke køre full hd på vga. Du skal køre det over dvi eller hdmi. Jeg undrede mig også, hvorfor jeg ikke kunne køre full hd på mit vga, så nu skal lige have købt en adapter mellem dvi og hdmi
Af Divad89
Men hvad så når jeg bruger min bærbare hvor der kun er vga? er jeg så nød til at køre i 720p?
For hvad jeg ved kan man ikke bare overføre vga til dvi til hdmi...
Kom til at tænke på om man ikke kan sætte adaptor på fra vga til DVI-I og sætte DVI-I til component over til fjernsynet, eller bare sætte vga til component over til fjernsynet:
Kode: Vælg alt
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/vga_kabel/component_til_vga/component_til_vga_kabel_2_m_1442_da.html
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej VGA kan desværre ikke konverteres til noget digitalt, så i dit tilfælde må du nøjes med 720p.
Af Divad89
Jeg synes godt nok det er for dårligt af panasonic at de laver et full-hd fjernsyn som bare ikke kan køre full-hd igennem vga... Men nu har jeg også prøvet en opløsning på 1280x720 hvor fjernsynet stadig ikke viser andet end sort skærm...
Hvordan kan det egentlig være at de på deres hjemmeside skriver:
Applicable PC signals VGA, WVGA, SVGA, XGA, WXGA, SXGA 60Hz, 1920 x 1080
Når det ikke kan køre 1920x1080 gennem vga?

---
David
Af xcardman
yakken skrev:Nej VGA kan desværre ikke konverteres til noget digitalt, så i dit tilfælde må du nøjes med 720p.
for at kører 720p kræves der hdmi, i hvertfald på de skærme jeg har haft
Senest rettet af xcardman 23 maj 2009, 07:50, rettet i alt 1 gang.
Af xcardman
Divad89 skrev:Jeg synes godt nok det er for dårligt af panasonic at de laver et full-hd fjernsyn som bare ikke kan køre full-hd igennem vga... Men nu har jeg også prøvet en opløsning på 1280x720 hvor fjernsynet stadig ikke viser andet end sort skærm...
Hvordan kan det egentlig være at de på deres hjemmeside skriver:
Applicable PC signals VGA, WVGA, SVGA, XGA, WXGA, SXGA 60Hz, 1920 x 1080
Når det ikke kan køre 1920x1080 gennem vga?

---
David
har du ingen mulig for dvi(med konverter til hdmi) eller hdmi, for uanset hvad giver det alså et noget bedre billede. Jeg har jo heller ikke brugt vga på min pc monitor i flere år. forskellen er noget mere tydelige på et fladskærmes tv.

hvis det er dvd eller andre dine egen optagelser som du vil se, skal de også kører 50hz og ikke 60hz
Af Divad89
Så hvad er det lige at vga-indgangen til computer er til på fjernsynet når man slet ikke kan bruge den? Og har for øvrigt også brugt den bærbare sammen med et Samsung M87 40" full-hd lcd fjernsyn, hvor den bærbare sagtens kunne køre 720p og 1080p gennem vga...

---
David
Af tvkartoffel
Hej.

Jeg er selv ejer af et G10. Hvis du skal køre med VGA skal du sætte opløsningen til 1366 x 768 60Hz. Hvis du ikke kan vælge den i din driver, kan du forsøge med en af de andre opløsninger der er vist på side 60 i den danske manual. jeg har selv prøvet med 1280 x 768 og det virker fint.

Så lang så godt.

Jeg har nu fået købt et HDMI kabel og har forbundet
min laptop med TVet. Jeg har sat opløsningen til 1920 X 1080 60Hz og slået overscan fra i TVmenuen.
I følge manualen S.56 og S.60 er det understøttet, men det virker ikke. Med jævne mellemrum flimrer billedet et øjeblik. Grafikchippen i laptoppen er en GM965.

Er der nogen der har erharing med tilslutning til PC her i dette forum? Jeg kan ikke selv løse problemet... Jeg kan ikke gennemskue om TVet er defekt eller om jeg skal have et bedre HDMIkabel eller om det er min PC der ikke kan finde ud af at sende et fejlfrit signal. Inteldriverne er i hvertfald ikke noget at råbe hurra for.

På forhånd tak.
Af tvkartoffel
Til Rasmus.
Da du testede G10. Prøvede du da at køre 1080/60p fra mediacenter eller lignende?

Til alle.
Er der i det hele taget nogen der har haft success med 1080/60p på G10?
Det ville virekelig være surt hvis det kun virker ordentligt med en Blu-ray spille eller PS3, da jeg har købt det til mediacenter.

Jeg krydser fingre for et positivt svar..:-)
Af tvkartoffel
Til Divad89.

Jeg har sakset lidt fra nettet så derfor er det på engelsk. Det ser ud til at virke i Vista.

"All I need to do is just to have the PC select another monitor rather than the Generic PnP Monitor.

1. Go to "Display settings" and hit the "Advanced settings" button
2. Chose the "Monitor" tab and hit the "Properties" button
3. Go to the "Driver" tab and chose "update driver"
4. Chose "Browse my computer for...." and the chose "Let me pick from a list..."
5. UnCheck "Show compatible hardware" and find "standard monitor types"
6. Chose one "digital flat panel" that best fits your monitor
7. I picked Digital Flat Panel 1360x768 (60Hz) from the list
8. Go back to your display properties and choose 1280x720. I can only choose 720 because higher resolution will make my LCD TV to upscale to 1080i and cause the whole screen surrounded by thick black borders. 1280x720 created overscan meaning the edge of my desktop is not visible. But suddenly I found that additional adjustment option just appeared.
9. A new option would appear under refresh rate: Display Expansion
10. Click the Aspect Ratio Options
11. Select 50 on both Horizontal and Vertical.

Now I can see that the font is larger and the whole desktop fit nicely to my LCD TV. I know that some how I'm not displaying at its native resolution, but a resolution at 1280x720 is so much better than 1600x900. Btw, 1360x768 is still not available for selection. But I guess I can live with that for the time being.
"

Håber det hjælper.