Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kjeldal
Hej.

Jeg ved godt dette emne er tæsket godt igennem efterhånden og jeg har læst en MASSE om fladskærme efterhånden da jeg skal ud og have mit første.
Nede i TV butikken kan jeg dog ikke se andet end PLASMA må absolut være det man skal købe.

Billedet er meget bedre, ikke noget pixelering og lignende samt man kan se sort tekst på hvid baggrund.
Jeg skal køre på alm. antenne (digitalt) og der tror jeg PLASMA er mere taknemmeligt hvis signalet er halvskidt.

Men men...hvis man læser TÆNK test samt anbefalingerne her og der, så er det LCD skærme der oftest ligger i top??

Eneste jeg kan se er godt ved LCD er strømforbruget.

Jeg skal kun kigge TV, ikke noget PC, PS3 eller lignende.

Budgettet er 5-7000 for 37".

Tankerne er
SONY 37v4500 eller 37v5500 (LCD I know, men tænker på dem fordi de er testet som gode)
Panasonic XP10Y 37

Så spørgsmålet er; hvis man kun skal se TV og det er på antenne, skal man overhovedet overveje LCD eller skal man gå efter PLASMA?

Tak
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Kun du selv kan træffe den beslutning.

Jeg ville selv altid vælge et plasma-tv.

LCD er efter min mening kun beregnet til computerskærme hvor der vises et relativt statisk billede, f.eks. i forbindelse med tekstbehandling.
Af xcardman
Kjeldal skrev:Hej.

Jeg ved godt dette emne er tæsket godt igennem efterhånden og jeg har læst en MASSE om fladskærme efterhånden da jeg skal ud og have mit første.
Nede i TV butikken kan jeg dog ikke se andet end PLASMA må absolut være det man skal købe.

Billedet er meget bedre, ikke noget pixelering og lignende samt man kan se sort tekst på hvid baggrund.
Jeg skal køre på alm. antenne (digitalt) og der tror jeg PLASMA er mere taknemmeligt hvis signalet er halvskidt.

Men men...hvis man læser TÆNK test samt anbefalingerne her og der, så er det LCD skærme der oftest ligger i top??

Tankerne er
SONY 37v4500 eller 37v5500 (LCD I know, men tænker på dem fordi de er testet som gode)
Panasonic XP10Y 37

Så spørgsmålet er; hvis man kun skal se TV og det er på antenne, skal man overhovedet overveje LCD eller skal man gå efter PLASMA?

Tak
i sidste ende er det dit valg

men du skriver dette: Jeg skal kun kigge TV. Så havde jeg selv købt en pansonic x10.
Af sd2100
xcardman skrev:
Kjeldal skrev:Hej.

Tankerne er
Panasonic XP10Y 37

Tak
i sidste ende er det dit valg

men du skriver dette: Jeg skal kun kigge TV. Så havde jeg selv købt en pansonic x10.
Hej Kjeldal
Jeg er 100% enig med xcardman. Sidste år var jeg i samme dilemma og skulle også have et nyt tv, der primært (95% eller mere) skulle bruges til "almindeligt" tv-kiggeri. Valget faldt på 37px80, der var klart det bedste TIL PRISEN til MIT BEHOV. Skulle jeg købe et nyt tv i dag, ville helt sikkert blive et Panasonic X10.
Af Kjeldal
Tak for jeres hurtige feedback!

Ok, jeg kan høre I er enige om at PLASMA er valget når vi snakker TV kiggeri og ingen PC - så er vi enige!

Men mit spørgsmål er...hvad er X10? Er det den samme som den jeg selv skriver XP10Y?
Kan I evt. skrive den komplette kode så jeg ikke får købt en forkert? Kan I evt. linke til hvor jeg kan købe den til gode priser? Og endelig, kender i Watt forbruget på den?

Jeg startede også med PX80 i min søgen, men da jeg ikke vil have 2 x fjernbetjeninger i 2012, begyndte jeg at gå efter MPEG4 i stedet.

Ser frem til at høre fra jer.
Af xcardman
Kjeldal skrev:Tak for jeres hurtige feedback!

Ok, jeg kan høre I er enige om at PLASMA er valget når vi snakker TV kiggeri og ingen PC - så er vi enige!

Men mit spørgsmål er...hvad er X10? Er det den samme som den jeg selv skriver XP10Y?
Kan I evt. skrive den komplette kode så jeg ikke får købt en forkert? Kan I evt. linke til hvor jeg kan købe den til gode priser? Og endelig, kender i Watt forbruget på den?

Jeg startede også med PX80 i min søgen, men da jeg ikke vil have 2 x fjernbetjeninger i 2012, begyndte jeg at gå efter MPEG4 i stedet.

Ser frem til at høre fra jer.
en x10 har både mpeg4 og dvb-c tuner, så den har alle tuner som er kendt i dag.
der skulle jo meget gerne komme en test her på siden, men håber Rasmus bliver klar i denne uge.