Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af titanjtl
Hej som overskriften siger har jeg modtaget et CA modul og programkort fra Yousee, så jeg kan se noget digitalt tv. MEN lortet virker ikke :-(
Jeg har se modul og kort i, indtastet netværksid og søgt efter digitale kanaler, men der står scrambled signal ved dem alle sammen. Nogen der ved hvordan man får det til at virke?
Af box8489
Hejsa,

Jeg har samme skærm - dog med et CA modul fra Fona. Det virker helt fint.
Prøv at dobbelt chekke at modulet og programkortet virkelig er skubbet helt i bund. Det drillede mig i starten.

Hilsen:
Michael
Af titanjtl
Tak for svaret, jeg tror dog ikke det er problemet, jeg har lige været inde og checke. Det sidder så langt inde som det kan komme uden at bruge overdrevet mange kræfter :-)
Af Kief
titanjtl skrev:Tak for svaret, jeg tror dog ikke det er problemet, jeg har lige været inde og checke. Det sidder så langt inde som det kan komme uden at bruge overdrevet mange kræfter :-)
Så vidt jeg ved så er der 4 måder man kan vende programkortet og kun en af dem er den rigtige.. Det er en mulighed. Du burde - uden kort og med CA - være i stand til at finde public service kanalerne, som DR osv..
Brugeravatar
Af Hajric
Yousee siger at der kan gå op til 10 dage før programkortet kan tages i brug. Det skal du lige have i tankerne.

Men det kan selvfølgelig også være en fejl hos dem, nu hvor du allerede har indtastet netværksnøglen.
Af jjensen
Jeg har også samme skærm - ved nogen hvor man kan følge med i om Samsung udvikler nyut software der understøtter kanalsortering.

Hvis ikke, kan de tænkes sådan et TV snart bliver billigt til salg, her på siden :D
Af iggibuh
jeg er også godt træt af man ikke selv kan flytte rundt på kanalerne. hvad værre er, selvom du sletter dem så ligger de der stadigvæk og bruger du remoten til at springe til forskellige kanaler så ender du op på kanaler der allerede ER slettet.

du er med andre ord tvunget til at sætte kanalerne op på din favoritliste og kun bruge den hvis du vil undgå det andet pjat.

for dårligt!
Af dkscan
Kief skrev:Du burde - uden kort og med CA - være i stand til at finde public service kanalerne, som DR osv..
De skal også virke helt uden CA-modul.
Af Kief
dkscan skrev:
Kief skrev:Du burde - uden kort og med CA - være i stand til at finde public service kanalerne, som DR osv..
De skal også virke helt uden CA-modul.
Ok. Har ikke rodet så meget med digital tv endnu, men forhåbentlig snart :)
Af titanjtl
Nu har jeg efterhånde snakket med TDC nogle gange, men det eneste der indtil videre er kommet ud af det, er at jeg skal gå ned i en TDC butik og få kort + modul testet. Så håber jeg sgu at det heller ikke virker der, for jeg synes ikke rigtig der er andre måder jeg kan sætte tvet op på.
Af box8489
iggibuh skrev:jeg er også godt træt af man ikke selv kan flytte rundt på kanalerne. hvad værre er, selvom du sletter dem så ligger de der stadigvæk og bruger du remoten til at springe til forskellige kanaler så ender du op på kanaler der allerede ER slettet.

du er med andre ord tvunget til at sætte kanalerne op på din favoritliste og kun bruge den hvis du vil undgå det andet pjat.

for dårligt!
Helt enig.. Alt for dårligt. Det må da være en bug?
I manualen, ser det ud til at man skulle kunne ændre kanalnummeret..

Øv øv.

/Michael
Af jjensen
Jeg har fået fortalt at Samsungs forklaring er, at det kun er i Skandinavien denne efterspørgsel (kanalsortering) er - derfor vil man ikke udvikle software til det.

Personligt synes jeg det lyder grotesk at man til sådan TV bevidst har undladt en feature som ligger (brugen valgfrit) i samtlige andre mærker af TV!

Spørger man Samsung på 70701970 er forklaringen at de digitale kanaler ligger statisk - således at hvis man kanalsorterede, og kanaludbyderen kom med lille opdatering, ville brugeren være tvunget til at lave en ny kanalsortering, da nogle kanaler kunne forsvinde.

(Samsung stoler tilsyneladene ikke på, at vi selv opdager hvis en kanal forsvinder)

Til spørgsmålet om Samsung kunne finde på at lave en software opdatering, som man selv kunne beslutte om man ville anvende eller ej - som havde kanalsortering som facilitet - er svaret: "Måske"

http://www.samsung.com/dk/support/conta ... tUsMain.do

Noget er da galt - Samsung!!!