Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JohnnyF
Hej med jer
Sidegardiner funktionen på Panasonic TV,,der står i brugerhåndbogen at det skulle mindsker chancen for,," billedforblivelse "

Er helt ny på PLASMA området,,så lige et par spørgsmål til jer kloge hoveder :) håber i kan hjælpe :s

Hvad gør denne funktion helt præcist ved billedet, og går det ud over billedkvaliteten med det slået "til" og hvad er jeres råd, skal man have det slået "til" eller ?
Senest rettet af JohnnyF 16 maj 2009, 07:07, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Det er en funktion der kan skifte farven på de sorte bjælker i siderne hvis udsendelser sendes i 4:3-format. Du kan her vælge at de f.eks. skal være grå i stedet for sort.

Funktionen er vel i grunden mest lavet fordi det slider en lille bitte smule på hver pixel hver gang der vises en farve. På de sorte områder slides der derimod ikke noget. Man kan så forestille sig at i løbet af mange år, vil der opstå en farveforskel hvor de pixels der har vist sort på 4:3-udsendelser vil lyse kraftigere end dem der har vist et billede.

Men spekuler ikke så meget over det. Nyd blot dit tv.
Af JohnnyF
Takker for svaret ;)

Har lige en mere,,bør jeg skifte mine HDMI kabler ud til 1.3,,bruger de gamle 1.0,,men mit nye Pana tv supporter 1.3,,er det spild af penge eller vil jeg kunne se en forskel ?