Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Storgaard
Hmm - jeg har selv en 46W5500, og den afspiller video lige så fint via USB porten.
Jeg fik at vide af Sony Center, at kun en USB memory key var understøttet officielt, men jeg prøvede med min eksterne harddisk med egen strømforsyning, og det gik fint. Går ud fra, at begærnsningen ligger i hvor meget strøm, man kan hive ud af USB porten i TV'et

Men altså - jeg har en W5500, og jeg kan ikke afvise, at V4500 ikke kan afspille video via USB, men jeg vil tro, at den godt kan.

Mvh Sten
Af koden
OK...tak..måske er det kun DIVx der dur?
koden skrev:Jeg har en USB port i mit 32V4500

Kan man afspille film fra sin USB nøgle?
Eller er den kun til at vise billeder?
den kan ikke afspille film, det er kun v og w5500 serien fra 2009
Af koden
Takker...ved du hvilke formater v og w5500 tager gennem USB port?
Synes de skriver mpeg1...men kan jeg bruge det til noget hvis jeg vil se en film via min USB nøgle.
Havde håbet på at den kunne vise nogle af de gængse formater man kan få film i.

Hvad er det nu forskellen ellers er på sony V og W...? Er det ikke bare om det er FULL HD eller ikke?

Jeg kan se at de begge har noget netværk indbygget...
http://www.sony.dk/hub/bravia/block/2/subblock/2

Men om det reelt dur til noget kan jeg ikke lige gennemskue...
Af make
Storgaard skrev:Jeg fik at vide af Sony Center, at kun en USB memory key var understøttet officielt, men jeg prøvede med min eksterne harddisk med egen strømforsyning, og det gik fint. Går ud fra, at begærnsningen ligger i hvor meget strøm, man kan hive ud af USB porten i TV'et
Mvh Sten
Jeg kan ikke se film fra ekstern harddisk på min W5500. Med USB key går det fint. Har prøvet med en ekstern hardisk uden strømforsyning og en med strømforsyning via et "USB to any harddisk sæt", og TV'et kan ikke se nogen af harddiskene. Gad vide om det kun er bestemte slags eksterne harddiske den kan se?
Hvad er det for en ekstern harddisk du har fået det til at virke med Storgaard?
Af koden
pudsigt..fik lige mail om opdatering af tråden mens jeg står og diskuterer med kollega om at se fil via USB eller ej.

han påstår det ikke er muligt, da der jo i TV skal være en form for enhed der kan læse film fra USB.
Det findes ikke siger han.

kan det passe at det emne ikke er bedre belyst i noget forum?

1. Hvilke film formater er det man kan se via USB porten i nogen fladskærme?

2. Hvad kan man med de fladskærme der har netværksstik?
Af Steemann
pudsigt..fik lige mail om opdatering af tråden mens jeg står og diskuterer med kollega om at se fil via USB eller ej.

han påstår det ikke er muligt, da der jo i TV skal være en form for enhed der kan læse film fra USB.
Det findes ikke siger han.

kan det passe at det emne ikke er bedre belyst i noget forum?

1. Hvilke film formater er det man kan se via USB porten i nogen fladskærme?

2. Hvad kan man med de fladskærme der har netværksstik?
Jeg tror der er noget din kollega har misforstået. Man kan sagtens se film via USB porten. Nu kan jeg selvfølgelig kun snakke for mig selv. Jeg har et samsung tv og den har ædt alle de video formater jeg har prøvet at smide efter den DivX, Xvid.... Så det findes....

Det er jo forskelligt fra producent til producent hvilke codecs de vælger at deres tv skal understøtte, så det vil være individuelt fra tv til tv hvilke fil formater der er understøttet.

De tv der har netværks stik kan typisk afvikle widgets der er installeret hvor de henter information fra Internettet samt streame indhold fra DLNA enheder.
Af Storgaard
Jeg har en 500GB Western Digital MyBook Home Edition til at køre på mit TV.
Den falder i søvn hver gang jeg slukker TV'et og vågner lige så fint igen, når jeg tænder. 10-15 sekunder efter jeg tænder dukker der en besked op på skærmen om, at jeg lige skal være opmærksom, hvis jeg vil disconnect'e osv..

Som sagt er USB disk'e ikke officielt understøttet af Sony - kun USB memory keys - jeg kan ikke forestille mig andet, end at det må have noget at gøre med strømforbruget - og så filsystemet..

Jeg har under alle omstændigheder haft afspillet HD video (fra mit Sony videokamera) via USB porten, men ikke f.eks VOB filer fra en rippet DVD - det har jeg kun haft til at virke med PS3 Media Server (og så altså gennem en PS3)

Mvh Sten