Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey folkens :)
Skal bruge lidt hjælp til at vælge mig et nyt fjernsyn.
Jeg står og skal flytte d. 1 og synes det må være på tide at få en lækker skærm. Primære brug vil være: TV (via internetstikket fra dansk bredbånd), xbox360, dvd og så måske en gang imellem at slutte til en pc for at se billeder eller videoklip (ikke spil). Lyden i fjernsynet er ikke så vigtig, da jeg har et sæt Logitech Z5500 5.1, men det ville jo være rart at få nogle porte som kunne trække det med god lyd, eller skal jeg have fat i noget gear at sætte til for at få det fulde ud af det?

Jeg ved ikke helt hvad størrelse det skal være, men der kommer vel til at være cirka 2 meter til sofaen og så 5-6 meter til sengen. Regner med at det kommer til at stå på et tvmøbel med en drejeplade, så det er nok mest det med afstanden der er vigtigt ifht betragtningsvinkler. Jeg kommer klart til at se mest på det fra sofaen, så det er vel vigtigt at det ikke bliver for stort?

Jeg kiggede anbefalingerne igennem og fandt fem der lå indenfor mit budget (10k)

Panasonic TX-P42G10 9.999
Sony KDL-40W5500
LG 42PG6000
Sony KDL 40Z4500
Philips 32PFL7603H

Jeg kan godt regne ud at kvaliteten ofte følges med prisen, men altså hvad der er sparet er tjent :)

Håber i kan komme med nogle gode bud, enten af dem jeg selv nævner eller noget helt andet. På forhånd tak.
Af Kief
Den bedste billedmæssigt af de tv er G10'eren. Derudover ville jeg ikke i dit tilfælde tage en 32" Philips over en 42" af de andre... Din afstand til sofaen kan sagtens bære et 42", især hvis du får et digitalt signal på den...

Spørgsmålet er hvor vigtigt design er for dig. G10 er jo ikke nødvendigvis det mest moderne tv på den front, men hvis du synes det er pænt, så er det nok sagen for dig..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ydermere ville jeg holde mig fra 42PG6000 nu hvor PQ6000 er kommet på gaden. Recordere.dk har vist et fælleskøb kørende på PQ6000 modellen til gode priser (den er vist i 50"). Det er også et ganske godt bud.
Af Ponduus
I dit tilfælde vil jeg kigge på G10 eller LG PQ6000 i 50".

G10 vil have en lidt bedre billedkvalitet, men LG'en er i 50". Hvilket vil gøre det en del bedre at se tv fra din seng af.
Af Mondrup
Uhhh så var der allerede svar, i er søreme effektive :)
Jeg synes faktisk G10 er et flot tv, dejligt enkelt.
Mht at tage et lidt større tv frem for kvali er nok ikke lige mig. Det med at se fjernsyn i sengen er nok primært noget med hvis man har tømmermænd eller whatever :D

Tror jeg holder lidt øje med G10, er der nogen af jer der har styr på det med lyden? Kan jeg sætte z5500 direkte til og få god lyd?
Brugeravatar
Af truehorses
Ganske rigtigt....Recordere har LG50PQ6000 som fælleskøb til ca. kr 8.500 eller til kr.10.000 inkluderet LG`s nyeste Blue Ray afspiller LG BD370
Af xcardman
Mondrup skrev:Uhhh så var der allerede svar, i er søreme effektive :)
Jeg synes faktisk G10 er et flot tv, dejligt enkelt.
Mht at tage et lidt større tv frem for kvali er nok ikke lige mig. Det med at se fjernsyn i sengen er nok primært noget med hvis man har tømmermænd eller whatever :D

Tror jeg holder lidt øje med G10, er der nogen af jer der har styr på det med lyden? Kan jeg sætte z5500 direkte til og få god lyd?
Jeg synes en g10 er langt pænere i virkelighed frem for billedere.
du får ikke et bedre billede i denne prisklasse.

Jeg har selv et pioneer som mange siger er det bedste tv overhovedet.
Men en g10 følger rigtig godt med.
Af Mondrup
Står og skal til at bestille det, så søgte på pricerunner men der finder den kun et der hedder
Panasonic TX-P42G10E

Hvad betyder det E? Er det det samme eller hvordan?
Den billigste forhandler har det til 8,5k
Af Hjarsen
Når det er G10 serien skal den hedde e til sidst.

Det er kun X10 osv. der skal hedde y til sidst.

Cinemagics.dk har den også billigt, der er også god service.
Af Mondrup
Ahh perfekt, det var også hos dem jeg kiggede. Så er det jo bare at få smidt en ordre afsted :)
Af Mondrup
Det kom igår og jeg må bare sige, at det er et super lækkert tv :D Mange tak for de gode råd :)