Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, synes ikke helt jeg kunne finde et emne som omhandlede dette emne, men tænkte I eksperter nok havde nogle gode råd.. Min denon fjenbetjening er efterhånden godt klam at se på, og skal derfor gøres fin igen? Men hvordan gør jeg det nemmest og bedst?
Af Kief
Prøv evt. med grundrens, det tager det meste fedt.. en lille smule på en klud og så tør efter..

Ved ikke helt hvordan det reagerer overfor de blødere plastikknapper, men du kan jo starte med at forsøge dig nede i det ene hjørne og hvis der så ikke sker noget, så kan du tage resten...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg plejer blot at bruge en fugtig klud og nogle vatpinde.
Af Malcolm_Y
Kief skrev:Prøv evt. med grundrens, det tager det meste fedt.. en lille smule på en klud og så tør efter..

Ved ikke helt hvordan det reagerer overfor de blødere plastikknapper, men du kan jo starte med at forsøge dig nede i det ene hjørne og hvis der så ikke sker noget, så kan du tage resten...
NEJ for satan da ikke grundrens det er sgu for stærkt. Brug det samme som man bruger til at rengører elektroniske dele så man slipper for overfalder med "fedt" hinde nemlig isopropanol det er også hovedbestandelen af de fleste skærm rens. Er din fjernbetjening virkelig snasket til så brug noget almindelig sulfo/opvaskesæbe skum.

Jeg ville desuden til hver en tid prøve på at skille fjernbetjening ad så meget som muligt inden denne manøvre så man ikke får vand rester siddende en masse dumme steder på printkortet.
Af nAlen
Bruger en klud til det værste, og vatpinde imellem knapperne. Gør du det regelmæssigt, er det noget nemmere at holde dem nogenlunde pæne.

Ved gamle fjernbetjeninger, hvor garanti osv alligevel forlængst er væk, skilder jeg dem i atomer og renser dem helt ned.. Det er jo typisk de gamle der er "klammest" :)

Ved forrige setup fik jeg den fantastiske ide, at alle mine fjernbetjeninger skulle være ens, så de blev skildt af og malet.. Dette kan IKKE! anbefales, medmindre du er ret skarp til at huske funktionen på samtlige taster :)