Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Som sagt i en anden tråd, fik jeg dette tv gennem forsikring da mit gamle tv gik i stykker.

Jeg nåede ikke at læse meget om det, dog nåede jeg at læse anmeldelsen herinde, og det så jo godt ud.

Jeg har før haft både et Philips og et Samsung, hvilke jeg har været virkelig glad for.

Nu har jeg så sat det nye Panasonic til, og synes ikke at det er så super som mit næsten to år gamle Samsung.

Jeg har prøvet at rette lidt på farverne, men synes ikke de kommer til at være helt "Ægte", er der nogen der kan sige hvordan en normal opsætnming skal være?
Jeg har nemlig set at der er tal på fx Lys, Kontrast osv... Så håbede jeg der var nogen der havde en "normal" indstilling eller forslag til hvordan det skal stå, og hvad man ellers skal sætte op i selve menu´erne..

Jeg har også sat div. ting til mit tv :
PS3 via HDMI
Xbox360 via Componenet (Grønd,Rød,Gul)
Viasat Motorola Box via (Guld)Scart
Wii via Scart
PC via HDMI

Og jeg må indrømme at jeg ikke synes at tingene står helt så godt som mit Samsung, men det er måske fordi man er for vant til hvordan det var.

Derudover har jeg nogle spørgsmål

Viera :
Det ser ikke ud til at jeg kan bruge det til andet end SD kort, kan dette passe med de indstillinger jeg har?

Opdatering :
Hvordan opdaterer man tv´et ? Det har da ikke trådløst, gætter på det er via den CI sprække, men er det noget jeg brude bruge penge på?

Jeg har prøvet at læse mig frem til tingene, men jeg synes det har gjort mig lidt mere forvirret, så jeg håbede på en der kunne forklare tingene lidt mere menneskeligt ;)

Jeg har da også tænkt på at sælge dette tv og købe et Sony eller Philips, men kan det overhovedet betale sig?

HÅber der er nogen der har tid og lyst til at læse og svare og hjælpe..

På forhånd tak..

OPDATERET ! ! ! ! ! ! !

Nu er det sådan at vi er flyttet og ikke har plads til 2 fladskærme, og så tænkte jeg på at skille mig af med det ene.

Jeg har et samsung i forvejen som jeg er super glad for, og som jeg faktisk synes står en del bedre i billedet end den nye panasonic.

Men det gamle samsung er 2 år gammelt sådan cirka.

Nu ved jeg ikke hvor meget jeg skal bruge af de nye ting på det nye Panasonic, da alt jeg har brug for også er på det gamle Samsung.

Så derfor har jeg tænkt mig at sælge Panasonic.

Så ville jeg høre noget input fra jer omkring om jeg burde beholde Panasonic eller hvordan?

Jeg har kun brugt tv´t ½ dag faktisk for at teste det, og var skuffet så det står her bare pt. så jeg har tænkt mig at sælge det for omkring 9000.-, er det en god pris?

Takker for jeres input og god sommermaj..

Skulle måske lige sige at mit gamle samsung er et :
LE40M87
Senest rettet af DHDK 01 maj 2009, 15:04, rettet i alt 1 gang.
DevilHair skrev:Jeg har prøvet at rette lidt på farverne, men synes ikke de kommer til at være helt "Ægte", er der nogen der kan sige hvordan en normal opsætnming skal være?
Jeg har nemlig set at der er tal på fx Lys, Kontrast osv... Så håbede jeg der var nogen der havde en "normal" indstilling eller forslag til hvordan det skal stå, og hvad man ellers skal sætte op i selve menu´erne..
I vores anmeldelse er der et bud på korrekte indstillinger. Dem kan du tage udgangspunkt i.
DevilHair skrev:Viera :
Det ser ikke ud til at jeg kan bruge det til andet end SD kort, kan dette passe med de indstillinger jeg har?
Umiddelbart er der ikke andet ned din Motorola-boks der skulle have en chance for at kunne kontrolleres via Viera, men nok ikke via scart. Du kan ikke styre spillekonsoller eller PC.
DevilHair skrev:Opdatering :
Hvordan opdaterer man tv´et ? Det har da ikke trådløst, gætter på det er via den CI sprække, men er det noget jeg brude bruge penge på?
Du skal ikke have noget sat i CI slottet for at opdatere. TVet kan opdatere "over-the-air" via dit antennestik.
Brugeravatar
Af DHDK
Super tak for det hurtige svar..

Nu har jeg ikke noget antenne stik , da det er nybyggeri, og vi kun har fibernet her.
Så dvs. det ikke kan lade sig gøre?

Motorola box´n har kun Scart, så den kan jeg ikke bruge til en disse..

Nu har jeg så lige prøvet Xbox´n til tv´t og den virker ikke via component , medmindre jeg sætter den til alm tv på Xbox ledningen, men burde den ikke også kunne køre HDTV via component ?