Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TvHomer
Jeg har læst noget herinde om støj fra plasmaskærme, er det også noget man må bøvle med ved en topmodel som pio 5090?

Har forelsket mig i denne pioneer, men har godt nok yousee kabeltv, er det noget der bør få mig til at gå i en anden retning?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Blæserne i skærmen siger ikke noget på mit eksemplar, men selve skærmen udsender en hørbar summen. Dette kan minimeres ved at ændre strømsparemode til 1 eller 2, hvorved det stort set forsvinder fuldstændigt. Jeg kan svagt høre summen fra 3 m afstand når der overhovedet ikke er lyd fra TVet, men så snart der er den mindste lyd, så overdøves det.
Af TvHomer
Vil det sige, at når det er slukket og på strømsparemode 1 eller 2, så kan man ikke høre noget, og når det er tændt, så kan man ikke høre det, når bare der er lyd på tv´et?

Er der nogen problemer med at køre strømsparemode 1 eller 2, eller er det bøvlet?

Bør jeg holde mig fra dette tv, hvis jeg let irriteres af baggrundsstøj?

Bør jeg iøvrigt holde mig fra det, hvis jeg kører yousee kabeltv?
Af Nick_S
Du bør overveje hvorvidt du er opsat på at have en yousee digitalboks stående. For sådan en er et must med et sådan tv.
Jeg mener ikke at baggrundsstøjen er et problem overhovedet. Har solgt en del af dem, og har endnu ikke hørt en eneste "klage".
Strømsparemode skal indstilles 1 gang, og derefter er der ikke mere bøvl med det.
Dernæst skal du faktisk bare skynde dig alt hvad du kan inden tv'et er komplet udsolgt!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
TvHomer skrev:Vil det sige, at når det er slukket og på strømsparemode 1 eller 2, så kan man ikke høre noget, og når det er tændt, så kan man ikke høre det, når bare der er lyd på tv´et?
TVet siger naturligvis ikke noget når det er slukket. Sparemode hører til den måde TVet opfører sig når det tændt - det påvirker bla. lysstyrken.
TvHomer skrev:Er der nogen problemer med at køre strømsparemode 1 eller 2, eller er det bøvlet?
Nej, som skrevet før, så er det blot en option i menuen man vælger.
TvHomer skrev:Bør jeg holde mig fra dette tv, hvis jeg let irriteres af baggrundsstøj?
Nej.
TvHomer skrev:Bør jeg iøvrigt holde mig fra det, hvis jeg kører yousee kabeltv?
De to ting kan jeg slet ikke se hvordan skulle høre sammen. LX5090 har i forvejen en af de bedste analoge tunere, så selvom du ikke får fat på en digital boks, så er billedet et af de bedste du kan få på en fladskærm - hvis du vel og mærke kan få fat i en LX5090 overhovedet.