Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kære folkens,

Jeg har følgende setup:
- Sony KDL-40W4000
- Noget cheapass lydanlæg fra Dantax (10 år gammel, men det virker da lidt endnu)
- Multimediecenter PC (står i et andet rum, men lige på den anden side af fjernsynet... altså med væg imellem).

Sagen er at jeg har tænkt mig at få en fjernbetjening til det hele, da jeg ikke gider have en Medion remote liggende, en Sony fjernbetjening + at den til mit anlæg er gået i smadder).

Dvs. at jeg skal ud og have en eller anden universal uanset hvad for atk unne skrue op og ned på anlægget, og så tænkte jeg: Jeg skal da have en SUPER DUPER fjernbetjening.

Hvilken skal jeg vælge?

Jeg vil have den skal kunne styre mit mediecenter (dvs. rykke rundt i menuerne, starte, stoppe, osv.), den skal kunne have macrofunktioner så den tænder og slukker anlægget når jeg tænder for mit fjernsyn (på sigt bliver dette løst da jeg vil have mig Sony DAV-F200 - er tosset med det design, og så vil det tænde og slukke via HDMI - men det skal virke nu til dantax anlægget anyway).

Budget: I really don't care. Jeg vil have en der er nice, og gerne med mulighed for senere udvidelser (eventuelt med IR2RF muligheder?)... Så vil jeg hellere vente en måned ekstra, og købe en der er en tand dyrere hvis det er hvad der anbefales

Jeg har set på Logitechs, men ja, jeg er en stor idiot lige på det punkt her, og det hele ser jo så super fancy ud.

Fancy for mig er: Kamæleon, Logitech Harmony One, Harmony 1100, B&O fjernbetjeninger. Så egentlig et ret bredt spektre.

Hvilken fjernbetjening dækker mit behov?
Af Sommer
Men den kan ikke styre mit mediecenter kan jeg se?

Er det helt umuligt at få en universal der kan det? Synes aldrig jeg har set det i de få tests jeg har fået læst.

Tanken er faktisk rigtig god med det sæt, og da min bror har den "runde" B&O betjening (må være Beo5?) liggende efter et indbrud i hans hus , og ikke gen-investering i B&O, kunne den jo nok erhverves ganske billigt.

Men igen, jeg vil gerne slippe for min irriterende Medion betjening (ok, den virker faktisk skide godt, men jeg eri kke tilfreds med bygnings/design kvalitet).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lintronics løsning kan styre en PC via RS232 porten. Hvis du derudover kan styre noget via IR, så kan det styres med boksen og det kan gøres med både Beo4 og Beo5.

Hvad gør din medion-fjernbetjening? Er det en Bluetooh-opkobling (dvs. essentielt et keyboard) eller hvad?
Af Sommer
Det er en RF fjernbetjening... og kan derfor række både langt og igennem væggen :)

Jeg har kigget lidt Lintronic, og som jeg ser det vil det blive for besværligt desværre - men havde været oplagt hvis jeg havde haft alt i samme rum.

Problemet ligger i at jeg skal bruge et 20 meter kabel for at komme rundt med kablet fra boksen og indtil PC'en, og det går sq ikke!

---------------

Logitechs, kan de styre mediecentre via RF?
Af Askov
hvorfor kan du ikke bore hul i væggen. og stikke ledning igennem.
Det vil da være ligetil da du skriver at pc står på den anden side af væg.