Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ZocaZ
Hej alle sammen... Nu har jeg endelig fået skiftet alle husets skærme ud med fornuftige fladskærme... og så sidder jeg og ser "Godmorgen Danmark" og ser et Philips 21:9 TV. Så vidt jeg forstod var der mange film og spil der allerede understøttede 21:9 formatet... Vil det sige at vi i fremtiden kan se 21:9 tv'er som vi ser 16:9 tv'er idag?? Eller er det bare i stuen man skal ha' sådan et? Hvad tror I??

ZocaZ
Af Kief
ZocaZ skrev:Hej alle sammen... Nu har jeg endelig fået skiftet alle husets skærme ud med fornuftige fladskærme... og så sidder jeg og ser "Godmorgen Danmark" og ser et Philips 21:9 TV. Så vidt jeg forstod var der mange film og spil der allerede understøttede 21:9 formatet... Vil det sige at vi i fremtiden kan se 21:9 tv'er som vi ser 16:9 tv'er idag?? Eller er det bare i stuen man skal ha' sådan et? Hvad tror I??

ZocaZ
Det er kun biograffilm som optages i 21:9 da det er formatet på biograflærredet.. Så længe tv-selvskaber optager i 4:3 / 16:9 så vil det være alt for meget at have et 21:9 fjernsyn da du så kun vil bruge noget af skærmen og resten vil være "fyld" -det gør jo ikke ligefrem tv'et mindre dominerende i stuen :)

Jeg tror man har lavet det til de videofile mennesker der skal have alt så korrekt som muligt..

Vejen går nok nærmere mod 3D fjernsyn end 21:9.
Af urbananen
Det er da også p... irriterende når man eksempelvis ser matrix, eller ringenes herrer, at der så er store sorte bjælker i top og bund, nu hvor man troede man havde et widescreen-tv..
Af ZocaZ
hehe.. nå det er derfor :D Ja det har du nok ret i, at det bliver 3D i fremtiden... Bare jeg ikke skal sidde med de grimme briller...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
urbananen skrev:Det er da også p... irriterende når man eksempelvis ser matrix, eller ringenes herrer, at der så er store sorte bjælker i top og bund, nu hvor man troede man havde et widescreen-tv..
16:9 formatet er jo et kompromis der blev lavet pga. alle de forskellige formater der huserede (2.35:1, 4:3, 2.20:1, 1.33:1 osv.).