Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et Samsung LE40M87BD, og igår købte jeg mig et programkort fra Yousee samt et Viaccess CAM (kortlæser tror jeg man kalder det).
Jeg er temlig sikker på at jeg har indsat det korrekt på fjernsynets venstre side (nøjagtig som ekspedienten sagde!).
Efter flere timers forsøg har jeg endnu ikke formået at finde et sted hvor jeg kan indtaste mit netværksnummer?
Jeg har ved hjælp af samsung fjernbetjeningens knapper "TV/DTV" og "D.MENU" og stien "setup/system/common interface/CI menu" fundet vej til en menu, men derfra ved jeg ikke hvor man skal indtaste netværksnummeret.

Er der venligst en Samsung ekspert der kan hjælpe mig med at få de digitale kanaler jeg så desperat hungrer efter...?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Martin
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du er blevet vildledt. Dit M87 har ikke nogen DVB-C tuner så du får det aldrig til at virke. Du må returnere det hele igen, desværre.
Af Malkeren
Hej Yakken,

tak for svaret, men selv inde på Samsung.dk står der
"DVB-T/C MPEG4 8 ms" under specifikationer, så burde TV'et ikke have DVB-C tuner?

Mvh
Martin
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej. M87 har kun DVB-T tuner.
Af Malkeren
Nå for søren, det var sgu trist at høre. Men så mener jeg da lidt at Samsung har vildledt en med det de skriver under specifikationer.

Så ska fjernsynet sælges - nogen der har et godt forslag til hvor den slags kan sælges, udover fx dba.dk
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er desværre ikke første gang at Samsung klokker i det på den måde. Du kan jo også blot få fat på Yousees egen boks, som jo også er fra Samsung. Så skal du bare have byttet CA modulet til boksen. Du kan bruge samme fjernbetjening til både dit TV og boksen.
Af Malkeren
Ok tak for tippet.
Det undrer mig dog lidt at der er lavet sådan en slot-indgang til kort osv hvis det ikke virker i sidste ende. Men jeg vil kigge mig om efter en HD-boks - så håber jeg man kan bytte det andet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Slottet er jo til dekodning af betalingskanaler der sender via DVB-T. Dit TV har bare ikke nogen tuner der kan bruges til digitalt kabel-tv, men det betyder jo ikke at CI slottet ikke kan bruges til de andre tunere.