Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Simon Duus
Kigger lidt på et 46 " 46W4000 LCD tv, er der nogle der har nogle gode/dårlige erfaringer med dette ?
Evt nogle der kender andre fjersyn på 46-50" i størrelse, og i 8-10k kroners klassen ?

hilsen simon
Af CasperOlsen
46W4000 er bestemt er lækkert tv, men du mangler 100 hz. Det vil jeg sige er en væsentlig faktor når du er oppe i den størrelse skærm...

Et bud kunne være en 40W4500, den så jeg i avisen på tilbud til 12.999,- sat ned fra 17.999,- i Sony Center Fields...
Af CasperOlsen
Ja men det er også LCD planet, det er parrallel import . Det er klart det er billigere, Sony Center er jo en butik .. De giver service, du har et sted at henvende dig, du er sikret et tv der virker, tunere der virker til dansk tv... Og det vigtigste, du er sikret at firmaet ikke går konkurs og lukker op dagen efter i samme navn !! Jeg er generelt bare ikke meget for at købe tv over nettet, men hver sin smag.
Af cannavaro
CasperOlsen skrev:Ja men det er også LCD planet, det er parrallel import . Det er klart det er billigere, Sony Center er jo en butik .. De giver service, du har et sted at henvende dig, du er sikret et tv der virker, tunere der virker til dansk tv... Og det vigtigste, du er sikret at firmaet ikke går konkurs og lukker op dagen efter i samme navn !! Jeg er generelt bare ikke meget for at købe tv over nettet, men hver sin smag.
Lcdplanet.dk har rent faktisk en fysisk butik, nøjagtig som et Sony Center, men som du nævner, er deres produkter oftes parallelimport, hvorved man kan miste ét par betydelige funktioner, som normalt forekommer på en nordisk model, samtidig med manglen på en evt. producentgaranti.

Jeg ville nok også selv foretrække et Sony Center, hvis prisen ikke er meget dyrere, da du sikkert vil få en bedre service, ikke bare før, men også efterfølgende.
Af CasperOlsen
cannavaro skrev:Lcdplanet.dk har rent faktisk en fysisk butik, nøjagtig som et Sony Center, men som du nævner, er deres produkter oftes parallelimport, hvorved man kan miste ét par betydelige funktioner, som normalt forekommer på en nordisk model, samtidig med manglen på en evt. producentgaranti.

Jeg ville nok også selv foretrække et Sony Center, hvis prisen ikke er meget dyrere, da du sikkert vil få en bedre service, ikke bare før, men også efterfølgende.
Okay, jeg vidste ikke det faktisk var en butik, har kun besøgt hjemmesiden. Men ja, ville bestemt også mene der er bedre service hos et Sony Center...
Af HomersDK
CasperOlsen skrev:Og det vigtigste, du er sikret at firmaet ikke går konkurs og lukker op dagen efter i samme navn !! Jeg er generelt bare ikke meget for at købe tv over nettet, men hver sin smag.
Kan det nu også passe?
Sony Center er vist ikke en kæde, ligesom Fona, Expert etc. men de ejes af selvstændige.
Dvs. du kan ikke bare købe et TV i Fields og få "hjælp" eller byttet i en anden Sony butik.
Hvordan det så er vedr. evt. konkurs skal jeg ikke kunne sige.
Af lennon
CasperOlsen skrev:
Jeg er generelt bare ikke meget for at købe tv over nettet, men hver sin smag.
På nogle måder er du bedre stillet,ved at handle på nettet,end hos branchen. Men ok, hvis du føler at du får livrem og livrem med seler og seler hos branchen, så er det da det . . . :(