Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RuBn86
Jeg har lige så sent som igår fået denne model hjem. Men der er noget som skuffer mig Voldsomt meget.

Alle steder jeg læser om dette tv, så køre det 100hz double scan, enda på panasonic.dk skriver de dette - og så har det det der 600hz subfieldt et eller andet.

Men men, da jeg så får den hooket op til min bærbar, sat det til at køre 1080p/24 (kan også vælge 1080p/50) - så kan jeg MAX sætte den til at køre 60 hz.

Jeg har prøvet og sætte det ned i alle mulige andre opløsninger, og stadig er det begrænste til 60hz.. Dette finder jeg virkelig frustrerende da det får hele billedet til at blinke og flimre ved lyse scener, eller ved pc brug.

Jeg køre fra pc til skærm med et HDMI kabel.

Nogen der ved om det skal gøres anderledes for at få det til at køre 100hz så jeg ungår flimmer?

Mvh Ruben
Af Scandal
Du kan (på eget ansvar) prøve at fjerne fluebenet "Skjul tilstande, som ikke kan vises korrekt på denne skærm" og se om den kan håndtere højere hz.

Jeg henviser her til windows håndtering af opløsning og frekvens. (højreklik på desktop --> egenskaber/properties --> fanebladet "skærm")
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Inputfrekvensen er maks. 60 Hz. Sådan er det for alle skærme. Der findes kun 2 gamer LCD monitors til PC brug som kan klare højere frekvenser. Glem alt om de 600 Hz! Det tal har inter med den synlige opdatering at gøre - søg i forum for at finde min tidligere forklaring af begrebet.

Du skal indstille din pc til 24 Hz for at få 1080p24 overført korrekt.
Af xcardman
du kan jo ikke gør andet end et sætte den til 1080p/24 på den bærbar til blu-ray. ellers skal den står til 50hz ved pal optagelser (dvd)
det har du gjort. men så skriver du max 60hz. Kan du vælge 24p eller kun 60 hz på den bærbar.

den jeg prøvede kunne godt modtage 1080p/24, men afspiller ved 60hz. alså det hakker en smule.
Af RuBn86
Har ikke mulighed for at fjerne fluebenet så jeg lader windows styre opløsningen. Men vil prøve det andet med at sætte den til 24hz ved afspilling af 1080p/24.

Prøvede igår at sætte den til 1080p/24 og så i 60hz, og det gav også sådan nogle hak under afspilingen.

Men Det du siger med at outputet/inputet max er 60hz, betyder det så at fjernsynet stadig viser 96hz (ved 1080p/24) hvis jeg dog sætter den i windows til 24hz?

Uha de er forvirrende alle de her tal:)
Af xcardman
Man kan ikke se på det hvilken signal det modtager ud over 1080P. Men den viser ikke hz.

På det jeg har sendt retur, der kunne jeg ikke se forskel om den var sat til 1080p/24 eller uden 24P. prøvede også med 720p, for at se om det blev dårligere. Men ingen forskel, uanset hvilken opløsning den fik, så hakkede det en smule ved blu-ray. Det er lige som den kører med 50hz eller 60hz. på dvd og tv ingen problemer. netop på mit tidligere px80 kun jeg se tydelig forskel på om den modtog 24p eller ej. Det kunne jeg ikke på den 46g10.