Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MadsO
Jeg har endelig besluttet mig for, at mit gamle Sony 21" CRT skal erstates af en fladskærm. Da jeg er fattig studerende, er 3500 kr den absolut maksimale pris, jeg har råd til at betale.

Jeg har forelsket mig lidt i Zepto Pantheon A32, der netop nu kan erhverves for 2.995 kr (3.400 inkl. fragt). Har læst nogle anmeldelser af det på nettet, og synes det ser ud til at passe rigtig godt til mine behov:

TV kiggeri (analogt kabel-tv), DVD og, indimellem, tilslutning af bærbar.

Pga. det analoge signal og det faktum, at det er ret sjældent jeg slutter min bærbare til tv'et og iøvrigt ikke betaler for mit strømforbrug, har jeg öpså overvejet en plasma-skærm. Men så skal jeg jo nok op i en 37".

Hvad siger I, skal jeg købe Zepto'en, eller er der nogen der har bedre forslag?

Mine krav er:
Minimum 32", digital tuner (DVB-T mpeg2 er nok, køber en boks hvis der bliver problemer på et tidspunkt), nogenlunde flot design (kæresten skal hjælpe til med finansieringen), meget gerne PiP funktion (samme kæreste er træt af, at jeg læser tekst-tv hele tiden).

På forhånd tak

Mads
Brugeravatar
Af truehorses
Et bedre bud kunne være LG32pg6000
32" plasma skærm...findes pt hos Elgigante til 4.000,-

Ville selv spytte den ekstra plov i kassen.....

PIP er der ikke mange der har idag...om nogen ???
Oprindeligt brugt mange PIP funktioner tunerdelen i VHS maskinen
Da den jo de fleste steder er afgået ved døden..ja så.....
Senest rettet af truehorses 16 apr 2009, 11:10, rettet i alt 1 gang.
Af Illgor
Angående PIP så findes der stadig tv med det, men det er som regelt i den noget dyre ende du finder det. (feks i panasonics G15 og V10)
Men det lyder mere som du er efter PAT (picture and text) så du kan læse ttv og se tv samtidig, hvilket der findes i en hel del flere modeller.