Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HrThor
Hejsa,

Sagen er at jeg de sidste par måneder har set mig varm på px80, da jeg så endelig har råd til px80 er det udsolgt i 37'' over alt på nettet og det billigste jeg kan få det til er 8500kr incl 6 års fuld forsikring i panasonic center.

Har allerede indboforsikring så kan ikke rigtigt bruge den der forsikring til noget.

Manden i butikken fortalte mig at px80 er bedre end de versioner til 6-7000kr på nettet hvilket jeg ikke rigtigt kan forstå.

Så synes i jeg skal gi de 8500kr incl forsikring som jeg ikke kan bruge til noget, eller 6-7500kr for et andet Panasonic?

På forhånd tak for hjælpen
Af Ponduus
Jeg tvivler stærkt på at hans PX80 er bedre, end de parallelimporteret. Hvis du alligevel skal give så meget, kan du ligeså godt købe en 2009 model fra Panasonic.
Af red_martians
Tapeconnection har dem stadigvæk til 5999kr
i hvertfald i København.
Af Mr.DJ
8500,- er alt for meget for en 2008 model, nu da du kan få en 2009 til FÆRRE penge!

Hvis det skal være en 37" vil denne 2009 model give dig mere for pengene: http://www.nbradio.dk/shop/panasonic-tx ... 5294p.html
Af HrThor
Tak for jeres svar :-)

Godt at se det stadig er til at opstøve.. bliver sku helt sur når han prøver at sælge det så dyrt :S

har px80 bedre billedkval end tx-p37x10y?
Af Mr.DJ
PX80 modellen er fra 2008 og X10 modellerne er de seneste nye fra i år, som lige er kommet på markedet.

X10 har lidt bedre billed(tjek f.eks kontrast angivelse) og mpeg4 tuner, så du er klar til at modtage de nye tv signaler uden at du behøver købe en ekstra tv box. Derudover bruger den mindre strøm...især standby strøm. Jeg har selv en 42" PX80 model og min energimåler siger ca. 40W i standby forbrug. Som du kan se er de nye modeller opgivet til 0,7W...altså en hel del mindre! ;)

Med andre ord: Ja, p37x10y er bedre end PX80! Husk det skal være "y" til sidst ellers kan du få problmer med tuneren, da den så ikke er DK godkendt og du kan ikke modtage BoxerTV f.eks.

Håber det var svar nok? :)
Af red_martians
nPX80 er nu også opgivet til 0,7watt.. Mange strømmålere måler dog forkert pga. det er peakstrøm.. altså 40watt nogle 100del af et sekund.
PX80 har ifølge mig væsentlig bedre lyd end det inddirekte samsung-wannabee som X10 bruger.. X10 har dog bedre sortniveau, men ellers er de næsten ens.