Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Skærmen skal bruges til skolearbejde/browsing, film og lidt gaming.
Den skal køre i 1920*1200

Nu har jeg kigget efter en skærm i lang tid, og nogle af dem der virker tiltalende er:
BenQ V2400W (/BenQ G2400WD)
Samsung Syncmaster T240
Samsung SyncMaster 2493HM

Hvilken skærm skal jeg vælge, og hvorfor? Eller er der andre skærme i den prisklasse der er bedre?

Det er meget svært at vælge eftersom anmeldelser ofte er ret forskellige, så det ville være dejligt med nogle råd.
Af Qwerty
Nu har jeg læst en del om 2209WA, og jeg vil gerne gå på kompromis med opløsningen og størrelsen, hvis jeg overordnet set får en bedre skærm.

Nu er prisen med "20% rabat på skærme" inkl. moms 2.077,75 kr.

Er det normalt at deres rabat ligger på 20%, eller er det noget man skal skynde sig at gøre brug af?

Ellers, hvis jeg køber fra pcbuyit(-300kr), er jeg meget dårligere stillet hvis jeg vil bytte den, f.eks. pga. pixelfejl?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Deres tilbud udløber på den dato der er angivet, og nyere forespørgsler hos Dell har vist, at man ikke får tilbuddet smidt i nakken efter udløbsdatoen, selvom man spørger. Før i tiden havde Dell ikke så mange skærme i sortimentet, og der kunne man forvente at tilbuddene kom igen ca. hver anden måned, men nu skal du nok ikke forvente at se 20% på 2209WA før om adskillige måneder. Jeg ville slå til mens tid var.

Hvis du køber i England, så skal du returnere skærmen til forhandleren hvis du vil have pengene retur - det kan ikke gøres til Dell her i DK. Det er en ret dyr affære. Det er dog heller ikke gratis at sende noget retur til Dell herhjemme, hvor de tager sig betalt med godt 300 kr. hvis du vil have pengene retur. Garanti-reparationer (hvilket ikke omfatter pixelfejl) vil dog blive betalt af Dell herhjemme, som henter og bringer skærmen. Du skal muligvis have noget dokumentation for at få overført garantien til den danske afdeling.
Af SJ
Qwerty skrev: Ellers, hvis jeg køber fra pcbuyit(-300kr), er jeg meget dårligere stillet hvis jeg vil bytte den, f.eks. pga. pixelfejl?
Jeg vil mene, at man kun skal returnere en skærm, hvis pixelfejlen er placeret et sted, hvor man er generet af den hele tiden.

Jeg har for et par uger siden købt og modtaget en BenQ E2400HD (1920x1080) og den har en fast lysende hvid pixel 5cm inde fra venstre side og 3cm op fra bunden. Den ser man kun på mørke baggrunde og hvis lyset omkring skærmen samtidig også er mørk.

De sidste par år har jeg stiftet bekendtskab med 9 fladskærme og de 6 har haft pixelfejl, så hvis man er så heldig at modtage en skærm med et par pixelfejl, som ikke er placeret lige i synsfeltet, så vil jeg mene, at det er noget, man skal leve med og ikke forstyrre sælger unødigt.

Man ved hvad man har, ikke hvad man får. Måske er den skærm man bytter til endnu værre og jeg vil hellere have en skærm med en pixelfejl end en skærm med en generende inhomogen baggrundsbelysning.

Til orientering kan jeg da lige fortælle, at BenQ E2400HD er en rigtig lækker skærm. Jeg bruger den til min PC, PS3 og Xbox360 og er indtil videre meget glad for den. (B
Af JacobH
Qwerty skrev:Nu har jeg læst en del om 2209WA, og jeg vil gerne gå på kompromis med opløsningen og størrelsen, hvis jeg overordnet set får en bedre skærm.

Nu er prisen med "20% rabat på skærme" inkl. moms 2.077,75 kr.

Er det normalt at deres rabat ligger på 20%, eller er det noget man skal skynde sig at gøre brug af?

Ellers, hvis jeg køber fra pcbuyit(-300kr), er jeg meget dårligere stillet hvis jeg vil bytte den, f.eks. pga. pixelfejl?
Har du et link?

Jeg kan kun finde skærmen til 2.293,88 kr. via Dell reklamen øverst på denne side.

//Jacob
Af Qwerty
Det er desværre kun hvis man bestiller under "små eller mellemstore virksomheder"

Det er ikke noget de tjekker efter i USA, har jeg hørt, men jeg ved ikke hvordan det er i Danmark?
Af Sprucket
Jeg snakkede med en dell medarbjeder på deres dell chat og han foreslog self at jeg bare skrev mit navn i feltet med virksomhedens navn....:o

På baggrund af den udmelding fra en dell medarbejder kan man jo gøre som man har lyst.
Af Qwerty
Den er i hvert fald bestilt(7/4), og kommer senest d. 20/4. Tak for hjælpen..