Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mortenmj
Synes snart jeg har læst 100 anmeldelser og guides til køb af fladskærms-TV og synes bare jeg er blevet mere forvirret dog er jeg nået frem til følgende konklusioner:
1) Da min sofa og TV er knap 3meter fra hinanden skal jeg have et 72" TV for at få glæde full HD, dvs. 1080p er ikke et must.

2) Det vil igen sige at 720p vil være fint og jeg vil foretrække en DVB-C turner med Mpeg4 da jeg modtager signaler gennem kabel (Stofa).

3) har fundet ud af at 100hz i nogle tilfælde er overvurderet og jeg ser nu i stedet efter 24p, da jeg påtænker at investere i en BR-afspiller (PS3) når der kommer penge til det.

Jeg har ingen præferencer ang. LCD vs Plasma, da jeg har gode gardiner kan jeg bare trække dem for hvis lyset skulle skabe problemer.

Det har ledt mig frem til at overveje Sony KDL-40W4000 og Samsung LE40A457.

Er der nogen der har erfaringer med en (eller begge) af ovenstående, eller som kan anbefale et helt 3. TV til max 7000kr som jeg kan gå i gang med at læse om?
Af Mr.DJ
Mit bedste bud vil være dette tv: http://av-connection.com/?PGr=2651&ML=714
Forhandleren er dog mest brugt som eksempel, andre sælger det måske billigere! Men det ligger da tæt på de 7k.

Panasonic er kendt for at være dem der giver mest billedkvalitet for pengene. Så hvis du ellers kan lide designet, får du ikke bedre billed til pengene, IMO! ;)
Af mortenmj
OK takker, har også haft kig på PX80 (tror jeg det hed) og havde faktisk købt det da jeg her på siden læste "Fodbold ser rigtig godt ud, især når Portugal og Spanien spiller", desværre fandt jeg så ud af at det vist kun havde DVB-T turner og mpeg2 og vil gerne være fri for eksterne bokse når DVB-C tages for alvor i brug og mpeg4 også kommer.
Af Mr.DJ
jep, men denne model er osse fra Panasonic's helt nye 2009 serie. Og som du kan se kører den mpeg4 over hele linien! :)
Af red_martians
Ja den nye serie kan findes for ca. 7000kr.
Bare pas på E-modellerne "X10E" de er uden dansk godkendelse, og virker bl.a. ikke til boxer, yousee og stofanet.. Gå efter X10Y hvis du har brug for disse egenskaber.
Af mortenmj
yes yes... havde opdaget at E-modellen havde mangler. Det er også Y-modellen jeg har i kikkerten.
Og netbutikken hvor jeg har set den til 6400 ligger meget belejligt i Aalborg, som min lejlighed også gør.
Af mortenmj
Nu har jeg læst om TV'et og det indgår da klart i mine overvejelser. Især da jeg fundet det til 6400kr via pricerunner :-)