Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cf
hej

er den glade ejer af et samsung 656 40" lcd, der er bar et lille problem, og ved godt det er udbredt at der er de hvide plamager på lcd skærme.

Men problemet er at når fjernsynet har været tændt i et par timer kommer der utydelige hvide plamager hist og her, og en fremtrædende fra venstre øverste hjørne. . skal siges at fjernsynet er helt nyt (en uge gammelt)

har læst i en anden tråd omkring et sony bravia hvor han fik afvide af sony at han sku lade det stå tændt i tre dage, for at fjerne evt støv.? er det en røver?

det er ikke så slemt så jeg ik ka leve med det, men bar irriternde i længden. har prøvet at indstille mig ud af det. og fjernsynet er kalibreret.

håber der er nogen der har et par fif evt. på forhånd tak for hjælpen

Chris
Brugeravatar
Af kthomsen
Personligt ville jeg levere det tilbage hvis jeg kunne!
Af simonph
jeg ville også levere tilbage. havde en sony w4500 i 3 dage og det hjalp ikke på backlight bleeding at have den kørende. har nu købt en panasonic plasma (selvom jeg var lidt bange for fosforslør) og der er bagbelysningen dejlig jævnt :)
Af xcardman
backlight bleeding det har alle lcd i større eller mindre grad uden LED.
cf skrev:hej

er den glade ejer af et samsung 656 40" lcd, der er bar et lille problem, og ved godt det er udbredt at der er de hvide plamager på lcd skærme.

Men problemet er at når fjernsynet har været tændt i et par timer kommer der utydelige hvide plamager hist og her, og en fremtrædende fra venstre øverste hjørne. . skal siges at fjernsynet er helt nyt (en uge gammelt)

har læst i en anden tråd omkring et sony bravia hvor han fik afvide af sony at han sku lade det stå tændt i tre dage, for at fjerne evt støv.? er det en røver?

det er ikke så slemt så jeg ik ka leve med det, men bar irriternde i længden. har prøvet at indstille mig ud af det. og fjernsynet er kalibreret.

Chris
Jeg har også været forbi den tråd med de 3 døgn, så jeg sendte for sjov en mail til sony og spurgte om det kunne passe..

Det her var det enkle svar jeg fik:

Hej!

Det brukar försvinna efter ca 200h.

Med venlig hilsen

Annelie

Sony Support
-----------

Altså ikke noget svar på om de 3 døgn virker, men at det burde forsvinde efter 200h.
Af red_martians
DEt er noget som alle LCD skærme har, både med og uden LED. Det er bare svære at se når nu belysningen bliver målrettet mod specifike områder på skærmen.

Gode LCD-skærme har det ikke pga. kraftigere paneler, er oftest mest normnalt på billige store LCD-skærme. men kan også sagtens være på bl.a. computereskærme.

Personligt ville jeg enten leve med det (for du få nok noget der ligner det igen) eller go' plasma.
Af cf
tak for besvarelserne. tror jeg ser om det forsvinder. har lavet en forsikring på det, så hvis det ikke forsvinder så ryger det på den.
cf skrev:hej

Chris
Når du skriver, at dit tv er kalibreret, er det en profesonel der har gjort det, eller dig selv. Hvis det er dig selv, så prøv evt. de her indstillinger fra hdtvtest.co.uk
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Settings.htm
Af cf
det er ligepræcis den jeg har indstillet efter :O) men ellers tak for det
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Blot for at rydde misforståelser af vejen, så er TVet ikke kalibreret så. Du har blot indstillet det efter andres anbefalinger. En kalibrering involverer en fysisk måling på netop dit udstyr, da der er variationer fra skærm til skærm.