Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har en macbook hvor jeg gerne vil have sat en ekstra skærm til. Jeg har set en test inde hos tænk.dk hvor de roser en Acer VK222H 22" skærm og vinder testen.. Expert (radio kæden) har den i denne uge her til 1500,- og det syntes jeg er en fin pris.

Jeg skal ikke spille, men billeder har en høj rpiotering, da jeg scanner mange papirbilleder og de bliver også redigeret og andet for at blive pæne igen.

Har I et alternativ eller er det en fin skærm til prisen?
Brugeravatar
Af Rana
Uden at være skråsikker - en 22" til 1500,- er sandsynligvis et billigt panel, sikkert TN (har ikke tjekket modellen du nævner).

TN er ikke kendt for sine kvaliteter ift. billedbehandling (farveægthed) - om det er realistsisk at finde en god skærm til billedbehandling til 1.500,- har jeg ikke noget bud på.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er et TN panel. Hvis du vil have noget billigt med god billedkvalitet, så se på Dell 2209WA i stedet.
Brugeravatar
Af ultra
Jeg kan ikke rigtig finde en pris på den Dell..

*edit* fandt det..

Den ser da spændende ud.. Og hvis den er 1200 kr mere hver, vil jeg da se om der ikke kan findes nogle ekstra mønter..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Prisen på 2209WA er også sænket til et mere rimeligt niveau senest. Selvom den stadig er dyrere end f.eks. i England, så synes jeg også det er det mest oplagte valg lige nu, hvis man vil have en forholdsvis billig 22 tommer skærm med god billedkvalitet.