Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Plage
Hej Gutter,

Jeg skal ud og købe mig et nyt fjernsyn (37") Og jeg har ca. 14k-15k at gøre godt med, hvad kan i anbefale mig i denne prisklasse?
Brugeravatar
Af azrael
Mit bud: Panasonic TH-37PV60E.
Af Bobber
Jeg går også efter Pana'en. Den kan købes lige nu i TC til fornuftig pris. Var egentlig til LCD men blev "omvendt" da jeg så hvor flot panaen står.
Af lance52
Jeg har også i over en måned kun kigget på lcd og indtil 32" er philips 32pf9631D det bedste jeg har set, men den var for lille og så er det plasma der er det bedste. Så da jeg så at pana 42pv60 vart 9. generation, så må alle børnesygdomme være væk iflg. min logik, og da jeg så den live, var der ingen tvivl. Har aldrig set et bedre billede. Der er kun 1500 forskel fra 37 til 42, så har du plads, tag den store.
Brugeravatar
Af azrael
Nu er er enkelte "børnesygdomme" som nok aldrig går væk, bl.a. at plasma har en lidt mere grovkornet opløsning end LCD, men plasma har stadig det bedste billede efter min mening. Og Panasonic PV60-serien er næsten for god til at være sand pris-/ydelsesmæssigt.

Ved dog ikke om jeg ville foretrække 42" frem for 37". Opløsningen er den samme (ok, 42" har 768 linjer mod 720 på 37"), så i teorien burde 37" stå lidt skarpere fordi den har samme opløsning på en fysisk mindre skærm. Hvis man sidder nogle meter fra apparatet gør dog nok ingen forskel.

Hvorom alt er så skal Pana'en ses, inden du træffer en beslutning for LCD. Det er en "eye opener"! :D

Hilsen,
az
Af lance52
Hvorom alt er så skal Pana'en ses, inden du træffer en beslutning for LCD. Det er en "eye opener"! eller en LCD closer :D
Brugeravatar
Af azrael
Jow jow, som vi siger herover i Jylland... :D