Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Yddi
Hehe jeg synes faktisk det ser ud til at være underordnet om det er 40 eller 42 :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Forskellen på de to appletter (vores og den i linket) er, at vi har sat en ramme på TVet, hvilket gør forskellen i fysisk størrelse mindre. Rammen vil typisk have samme dimensioner uanset skærmstørrelsen.
Af lennon
Yddi skrev:Hehe jeg synes faktisk det ser ud til at være underordnet om det er 40 eller 42 :p
- altså ligesom de 10% i lønposen ? ;;)
Af cannavaro
lennon skrev:
Yddi skrev:Hehe jeg synes faktisk det ser ud til at være underordnet om det er 40 eller 42 :p
Hvordan kan du sammenligne penge med skærmstørrelser? Det er jo absolut ikke i samme kategori.
Af lasselynge
Tjaa du kunne jo sige. Du fik 10% mere vare for 5% mere i pris = så er det faktisk lig penge.

Men tror nu den sammenligning bare blev lavet, da det er det flest kan sætte sig ind i.
Af cannavaro
Undrede mig bare, men han har nok sine grunde. Men om den almindelige dansker i praksis vil kunne se forskel, er vel tvivlsomt. Mine erfaringer med kunder fortæller mig noget andet. Men det kunne måske godt være en ekstra parameter for en sælger i en salgssituation:)

På papiret lyder det jo godt:)
Af lennon
cannavaro skrev:
lennon skrev:
Hvordan kan du sammenligne penge med skærmstørrelser? Det er jo absolut ikke i samme kategori.
Du har ret , - skærmstørrelser er vigtigere. . .

Måske penge er en dårlig sammenligning, - men penge kan folk åbenbart forholde sig til.Hvorimod mange i den grad undervurderer forskellen mellem specielt 40" og 42"skærme .Mht feks strømforbrug, kr pr tomme osv,- jamen, så er 10% trods alt en god håndfuld .
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
lennon skrev:Sorry ! - bliver sgu åbenbart ved at finde uopdagede sektioner på jeres side :(
Hehe, vi er fulde af overraskelser. Det kan godt betale sig at se på vores fokus-sektion fra tid til anden. Der er som regel her vores obskure appletter og flash-gejl ligger.
Af Ands
Det er ikke str, det er gørelsen.. eller.
Men det er vel også bare fordi forskellige producenter har valgt forskelligt. f.eks. pana laver ikke 40", men 42" .
De skal jo ikke alle være ens. :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Valget af størrelser på skærmene er ikke tilfældig. De hænger meget nøje sammen med hvor lidt spild man får, når man skærer skærme ud af de enorme skærmpaneler, som kommer ud af fabrikken. For plasma-panelerne passer det bedst med skærme i 37", 42", 50" osv. hvor LCD panelerne passer bedst med 32", 37", 40", 52" osv.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det var i øvrigt det samme der skete med 22" paneler til PC monitors. De er mere hensynsmæssige at produce pga. de LCD substrater der i dag opereres med.