Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af OVRKLL
Halløj,

Jeg har været meget tilfreds med den Samsung SM T220, jeg her blev anbefalet at købe, men jeg har lige bemærket, at den tenderer til at "knirke"... Det lyder som om, plastikken tvinges til at forskyde sig eller lignende. Jeg har haft samme lyde ved min gamle skærm (Samsyng SM et-eller-andet-meget-gammelt), men der var det meget højere.
Hvad skyldes lydene, og kan de undgås?
Af simonph
Jeg havde en Sony W4500 hjemme en uges tid, den knagede også en gang imellem når den var blevet varm. Det samme gør min Playstation 3 efter man har spillet i længere tid, så det er sandsynligt varmen der gør det som Rasmus siger.
Af OVRKLL
Beklager det sene svar.

Ja, mit gæt er også varmeudvikling... Skærmen står frit fremme på et skrivebord, og den knirker en del, når jeg tænder den og en halv time frem og noget mindre og med større mellemrum, når jeg slukker den igen og et par timer frem. Det irriterer mig lidt, at der en gang imellem kommer et knirk fra skærmen, når jeg er gået i seng (maskinen står på mit soveværelse), så det er derfor, jeg lige ville høre, om man kan gøre noget ved det... Men hvis lyden skyldes varme, skal det vel bare være sådan?