Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af Sony KDL-32E4000 fladskærms tv, og ja kald mig bare oldnordisk men faktisk også min første fladskærm :)

Situationen er nu den at jeg meget gerne vil have skærmen op at hænge på vægen. I det medfølgende materiale bliver der henvist til en ophængsmodel der hedder SU-WL500 (http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx ... SU%2DWL500) og var inde og kigger på denne på nettet. Den koster ikke mindre en 1845 kr hvilket jeg syntes er lettet vanvittigt når skærmen koster 5800?!?! (ved ikke om det bare er mig??)

Nå men da det første chok havde lagt sig begyndte jeg at søge rundt på nettet efter andre ophæng og jeg fandt en masse også til noget mere fornuftige priser, MEN jeg har ikke meget ide om hvad jeg skal kigge efter. Det er her jeg håber i kan hjælpe??

Mine krav til et ophæng er følgende:

-Naturligvis skal det passe til et KDL-32E4000
-Ophænget skal sidde op ad vægen og altså IKKE have en svingarm
-Jeg vil gerne have skærmen så tæt på vægen så muligt. (Selvfølgelig skal der være plads til støm og antenne kabel)

Derudover har jeg er par spgm som jeg håber i vil kunne afklare?

-Skærmen skal hænge på en hvid væg så ved ikke hvad i vil foreslå en bestemt farve på ophænget??
-Toppen af skærmen skal sidde ca 150 cm over gulvet så ved ikke om den skal have en smule "tilt" funktion

Håber der er nogen derude det har mulighed for at tage sig tiden til at hjælpe en newbie :)
Af Kief
Farven er ret underordnet når du først har sat tv'et på. Glem de beslag der står i materialet -der er som regel producentens måde at håbe på lidt mer-salg..

Jeg skifter til plasma og skal derfor bruges et andet beslag og vil da gerne sælge dig mit hvis det har interesse.. Så kan du få det op på væggen uden den store omkostning..

se beslag her: http://www.hifiklubben.dk/produkter/til ... g_vaeg.htm

mail til [email protected] hvis du er interesseret..
Af kongkasper
Jeg har pt. et 2år gammelt KDL-32P2530.
Kunne forestille mig de har samme VESA-standard - dvs. hulafstanden.

Jeg købte en Vogel's i Føtex til 350kr.
Hvilket er ret billigt når man tænker på kvaliteten.
Tror de fleste herinde har hørt om Vogel's, det er i hvert fald noget af det bedre kvalitet!

mvh
Kasper