Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Phillipo
Jeg har lige anskaffet mig en Yousee boks og har dermed fået alle kanalerne, næsten....

Nogle af HD kanalerne virker ikke :(( får en besked om at mit antennekabel ikke er sat i :s

Vil det hjælpe hvis jeg købte et bedre antennekabel, og vil billedet stå bedre på mit px80, med et bedre kabel?
Har pt. bare et standard 75 ohm antennekabel.

Kablet er længere end de 10 m. som yousee anbefaler, jeg skal desværre ud i ca 12 - 13 m.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Billedet bliver ikke bedre. Med det digitale signal så er der enten billede på skærmen eller også er der meget synlige fejl, som ikke udmønter sig i dårlig kvalitet, men i plamager af pixelfejl.

Et bedre kabel vil dog kunne afhjælpe dit problem med at du ikke kan se kanaler med høj båndbredde, såsom HD kanaler (forudsat at det virkelig ER dit kabel den er gal med).
Af Phillipo
Problemet er bare at jeg kan se nogen HD kanaler men ikke BBC HD og Eurosport HD, samt at billedet nogen gange bliver lidt pixileret, lidt udfald osv. men meget sjældent.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pixeleringerne vil det måske kunne hjælpe på, da dette er den type fejl jeg omtaler. Men det forudsætter jo at det ER kablet den er gal med og ikke din antenneforbindelse i almindelighed (der løber jo også kabler inde i væggen mv.). Der er vist et sted i menuen hvor du kan se kvaliteten af signalet, men jeg har dog ikke erfaring nok med boksen til at kunne vejlede dig i hvor stort et tab der er tilladeligt - det vil Yousee's kundeservice nok kunne hjælpe dig med.
Af Phillipo
Nu er problemet ikke så stort, men undrede mig bare over at jeg ikke kan se 2 HD kanaler men kan se de andre HD kanaler og den kommer med en fejlmelding på skærmen om at antennestikket ikke er sat i!?!
Brugeravatar
Af kthomsen
Phillipo skrev:Nu er problemet ikke så stort, men undrede mig bare over at jeg ikke kan se 2 HD kanaler men kan se de andre HD kanaler og den kommer med en fejlmelding på skærmen om at antennestikket ikke er sat i!?!
Yousee boksene er nogle underlige fisk.
Jeg har selv i starten haft problemer med pixelering og kanaler der ikke kunne ses.
Men har fundet løsningen på mit problem.

Det handler om 3 ting:

Sørg for at din boks ikke står oven på noget andet apparat som f.eks. DVD/BR-afspiller eller HDD-optager.

Dernæst sørg for at boksen har MASSER af frisk luft (og jeg mener MASSER).
Jeg har sat min ovenpå selve tv bordet væk fra de andre ting der er inde i bordet og og intet andet er rundt om eller ovenpå boksen.

Til sidst så sørg så vidt muligt at du enten har dyre totalt afskærmede kabler, eller som jeg, så prøv at undgå at du, bagved bordet eller i kabelbakkerne, vikler kabler fra de andre ting du har, sammen med kablerne fra yousee boksen.

Siden jeg har fulgt dette har jeg haft NUL problemer med boksen. Har ikke måttet tænde/slukke bagpå en eneste gang....7-9-13.

Håber det kan hjælpe!
Af urbananen
Min gamle far afhjalp problemet ved at få et dobbelt afskærmet antennekabel..
Brugeravatar
Af kthomsen
urbananen skrev:Min gamle far afhjalp problemet ved at få et dobbelt afskærmet antennekabel..
Yes, det er perfekt.
Det afhjælper bare ikke interferencen fra et andet apperat som boksen står på der kan spille ind udenom kablet, eller varmeproblemet som en del bokse lider af. :)
Af Phillipo
Hmmm...

Nu står min boks inde i en CUBE 1 fra Hi-fi klubben på sin egen hylde, men der også en bd-afspiller og en receiver inde i cuben, også på hver deres hylde. Antennekablet kører direkte fra væg til boks, men følges et stykke af vejen med mine højtalerkabler.

Hvilke kabler vil i så anbefale jeg begynder at kigge efter?
Brugeravatar
Af kthomsen
Phillipo skrev:Hmmm...

Nu står min boks inde i en CUBE 1 fra Hi-fi klubben på sin egen hylde, men der også en bd-afspiller og en receiver inde i cuben, også på hver deres hylde. Antennekablet kører direkte fra væg til boks, men følges et stykke af vejen med mine højtalerkabler.

Hvilke kabler vil i så anbefale jeg begynder at kigge efter?
Du kunne evt. investere i et godt skærmet antennekabel.
Men for at sikre dig at det ikke er et varmeproblem, så prøv at slukke boksen på hovedabryderen bagpå boksen i aften, så den bliver helt kold. Ser det bedre ud imorgen når du tænder den igen, er det sandsynligvis et varmeproblem istedet.
Af Phillipo
Jeg slukker altid om natten, eller om dagen når jeg ikke er hjemme, så tror ikke det er et varmeproblem, men den har ikke de min. 15 cm luft som de anbefaler, tror måske bare det er signalet fra væggen eller kablet det for dårligt :((
Af helloween
Har samme problem vil dog ringe til YouSee også må de udbedrer fejlen vil ik betale for noget jeg ik kan modtage.
Af busser007
Har selv lige sat min Yousee boks op i torsdags, den eneste fejl jeg havde var at kortet var sat forkert i.

Brugte mit eget antennekabel og alt virkede. Er sat til en 3 vejs splitter med f-kon.
Der står at fjensynet skal slukkets og alt tages ud før man sætter boksen i.

Min boks står oven på en harddiskoptager. Vores signal er lige lavet med nye kabler fra hovedstation og til alle lejligheder, det var måske et af problermerne at signalet er for dårligt?
Claus