Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
V4500 er et udmærket bud på en skærm med både DVB-C og DVB-T meg MPEG4 (husk at du ikke kan bruge begge på én gang da der kun er én kortlæser i TVet).
Af bogeskov
yakken skrev:V4500 er et udmærket bud på en skærm med både DVB-C og DVB-T meg MPEG4 (husk at du ikke kan bruge begge på én gang da der kun er én kortlæser i TVet).
Jeg ved vi har TDC kabel tv, derfor skal jeg vel i princippet kun bruge DVB-C? Så kan man bestille et digitalt kort man sætter i tv'et som jeg har forstået det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal bruge et CA modul, som koster ca. 600 kr. samt et digitalt dekoderkort, som sættes i dette CA modul. Dekoderkortet koster 199 kr. halvårligt.

Når dekoderkortet er isat CA modulet, indsættes hele molevitten i det CI slot du har bagpå dit TV og så skal du blot have aktiveret DVB-C tuneren i TVet via menuen (det vil fremgå af manualen hvordan det gøres). Vi har en artikel hvori det er vist hvordan du indsætter kortet i TVet:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1229024676
Af bogeskov
yakken skrev:Du skal bruge et CA modul, som koster ca. 600 kr. samt et digitalt dekoderkort, som sættes i dette CA modul. Dekoderkortet koster 199 kr. halvårligt.

Når dekoderkortet er isat CA modulet, indsættes hele molevitten i det CI slot du har bagpå dit TV og så skal du blot have aktiveret DVB-C tuneren i TVet via menuen (det vil fremgå af manualen hvordan det gøres). Vi har en artikel hvori det er vist hvordan du indsætter kortet i TVet:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1229024676
Tak for hjælpen.

Kan jeg ikke bare købe dette CA modul:
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=168919

Og forresten, er tv'et værd at købe?
Af bossvan
Hej!
37v4500 købt i Bilka.
Jeg har lige haft mit 37v4500 til reparation.
Det var til rep. på grund af ghosting eller trailing.
Det vil sige, især mørke sider blev hængende ved bevægelser, og ikke særlig hurtig bevævgelse!
Det skete f. eks. på ansigter, hvor den ene del var i mørke.
Det sket både ved Livvagterne og på dvd'er.
Jeg har en dvd med The Band, The Last Waltz, og det var meget udpræget i mørke passager.
Har i mellemtiden fået checket samme dvd på et Samsung tv, det var OK.
Reparatøren meddelete, at Tv'et fejlede ingen ting, men var blevet opdateret, med seneste software.
Inden jeg fik det med hjem, testede jeg det så på stedet, og fejlen var der stadigvæk.
Det var jeg noget ærgerlig over, og problemet blev diskuteret med leder.
Enden blev, at jeg fik mine penge igen, selvom det er faldet med ca. 2.000 siden jeg købte det.
Pragtfuld behandling, og jeg står tilbage med den oplysning, at det måske er fordi det er et 50hz tv?
Jeg skal nu ud i investering i andet tv. Det bliver lidt spændende, hvad det så bliver, måske 37w5500?
Af bogeskov
bossvan skrev:Hej!
37v4500 købt i Bilka.
Det vil sige, især mørke sider blev hængende ved bevægelser, og ikke særlig hurtig bevævgelse!
Jeg har en dvd med The Band, The Last Waltz, og det var meget udpræget i mørke passager.
Reparatøren meddelete, at Tv'et fejlede ingen ting, men var blevet opdateret, med seneste software.
Inden jeg fik det med hjem, testede jeg det så på stedet, og fejlen var der stadigvæk.
Enden blev, at jeg fik mine penge igen, selvom det er faldet med ca. 2.000 siden jeg købte det.
Pragtfuld behandling, og jeg står tilbage med den oplysning, at det måske er fordi det er et 50hz tv?
Jeg skal nu ud i investering i andet tv. Det bliver lidt spændende, hvad det så bliver, måske 37w5500?
Okay træls. Er det et generelt problem for modellen eller er det bare dig som har været uheldig?
Af lennon
bogeskov skrev:
bossvan skrev:Hej!
37v4500 købt i Bilka.
Okay træls. Er det et generelt problem for modellen eller er det bare dig som har været uheldig?
Ku være bange for at det mere er et generelt problem med LCD´er i nævnte prisklasse. Har i hvert fald selv returneret først Medion og senere Sharp med lignende problemer. Mht billedkvalitet og issues blev nat til dag, da jeg skiftede til Panasonic plasma til ca samme pris . Men den har desværre ikke DVB-C tuner . .