Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nAlen
Yep, jeg ved godt dette bliver en blandt en milliard tråde omhandlende køb af nyt tv, men tager nu chancen alligevel..

Det gamle tv er så småt ved at stå for tur, og et nyt skal jo sjovt nok ind. Budgettet til formålet ligger omkring de 13-15K.

Jeg havde egentligt bestemt mig for at Sonys 52" W4500 skulle være min næste skærm, men efter at ha brugt en 3 uger på at læse øjnene firkantede, er jeg så småt begyndt at få øjnene op for fordelene ved plasma skærme.

Dog har jeg et par ting ved plasma der giver mig søvnløse nætter. IR og Burn-in.
Begreberne er forstået, og har læst samtlige vejledninger for at undgå burn-in, MEN:

Hvormeget generer (/kan genere) Image Retention egentligt i dagligdagen ? Jeg har en ide om at det ville genere mig grænseløst hvis jeg skulle glo på et tv3 logo 25 minutter ind i en film jeg lige har sat på (overdrivelse fremmer sikkert forståelsen, men det er nu engang mit skrækscenarie :)) Så hvor slemt er det egengtlig ?

Der må foreslåes alt fra prosonic til pioneer, lcd til plasma. Det eneste jeg "kræver" er det bedst mulige 50" (og opefter) tv jeg kan få snitterne i til prisen.

Den skal bruges til at fra tv kiggeri, henover dvd og bluray film, ps3/wii, htpc osv.. Den skal kunne det hele :)

Jeg har selv læst op på flere modeller deriblandt:
sony w4500
pana px/pz80, 85, 800 -G10-V10,
LG PG6000 & PG7000,
Pioneer 5090H (men den er for dyr),

og en lang række andre skærme..

Personligt hælder jeg nok selv mest til at vente på G10 testen, og så derefter vælge mellem den (evt en af de forrige modeller) eller hoppe på et LG..

Skyd løs, og skulle der være et eller andet, der ikke er udpenslet godt nok, så sig endelig frem.

Al hjælp vil glæde mig :)
Af hr_hansen
nAlen skrev: Det gamle tv er så småt ved at stå for tur, og et nyt skal jo sjovt nok ind. Budgettet til formålet ligger omkring de 13-15K.

Jeg har selv læst op på flere modeller deriblandt:
sony w4500
pana px/pz80, 85, 800 -G10-V10,
LG PG6000 & PG7000,
Pioneer 5090H (men den er for dyr),

og en lang række andre skærme..

Personligt hælder jeg nok selv mest til at vente på G10 testen, og så derefter vælge mellem den (evt en af de forrige modeller) eller hoppe på et LG..
Mens du venter på Pana G10 tests, kan du lægge lidt ekstra penge til side og så købe det Pioneer 5090H :) Med de priser det sælges til nu er det kun lidt over dit budget.
Af nAlen
Budgettet er desværre beregnet udfra at jeg om en måneds tid har det nævnte beløb..

Kunne godt lære at leve med 5090H :D, men har vist bestemt mig for at det er udenfor min rækkevidde..

Når det er sagt så slår jeg selvfølgelig til, hvis der pludselig kommer en gal sælger og siger han kan lave det til samme pris, men som udgangspunkt leder jeg efter gode alternativer :)