Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Mit firma skal bruge 25-30 skærme til noget overvågning, hvor de skal være tændt døgnet rundt.

Vi har tilbud på bl.a. NEC og Eizo, men det er for 22". De kan bare ikke være på bordene. Priniveauet er ellers fint (omkring 3500). Vi kan også få samme type skærme i 20" eller 21", men så koster de et godt stykke over 5000 per stk. og det løber jo op, når man skal have en del.

Er der nogen herinde, der kan anbefale noget til under 4000,- i størrelsen fra 19"-21"?

Det skal helst være i 4:3 format, da det passer til de applikationer, der skal køre på skærmene.

Har selv set lidt på bl.a. Eizo S 1932 SE eller HP LP1965 eller Philips 190S7 FS. Men er lidt usikker på om de er egnede til 24/7 brug.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Når de skal køre 24/7 i et server/overvågningsrum, er det ret vigtigt, at I får skærme der er designet til formålet. Der skal være ekstra køling og jeg kan også forestille mig, at de skal kunne trækkes forholsdvis lange kabler?

Både Samsung, NEC og Eizo har erfaring med professionelle monitors, så jeg tror du skal gøre dette klart for dem før de kan rådgive jer korrekt. I min mening nytter det hvert fald ikke noget at købe en standard 22" skærm beregnet til forbrugere. Jeg kan også forestille mig at funktionen er mere vigtig end billedkvaliteten her?
Af d9ha
Det bliver lavet med tynde klienter, så kabler er ikke et problem. M.h.t. billedkvalitet, forestiller jeg mig, at det er rart, at der er et fornuftigt kontrastforhold, når man skal glo på den gennem længere tid, men det er ikke rigtig noget jeg ved noget om. Det er jo også derfor jeg henvender mig her :)

Vi har såmænd også fået udmærket rådgivning om dette fra sælgerne, ville bare gerne høre om der var nogen der havde egne erfaringer/viden, at øse af. og som sagt handler det udelukkende om 19"-21" af hensyn til størrelsen. Og prisen er et parameter.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan desuden kun få 4:3 format skærme hvis du køber 20" modeller med 1600x1200 punkters opløsning. De er stort set umulige at opstøve i dag.